جمعه 31 فروردین 1403

اقتصادی موج برنا - رئیس سازمان صمت گیلان گفت: پس از اجرای طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین ، تشدید نظارت‌ها و بازرسی در دستور کار این دستگاه قرار گرفته است ؛ و در همین راستا، نرخ دست کم یکصد قلم کالای اساسی سبد خانوار در  استان به‌ صورت روزانه رصد  می شود.

فرهاد دلق پوش اظهار داشت:  با توجه به تصمیمات جدید اتخاذ شده در عرصه قیمت فرآورده بنزین این سازمان در حوزه تشدید نظارت‌های بازرسی  در بازار برنامه‌ای ویژه و گسترده دارد و هم‌اینک هیچ کمبودی در بحث وجود کالاهای اساسی در گیلان نداریم.

 وی پایش بازار، نظارت بر قیمت کالاها، بازرسی از محل‌های تولید، عرضه و توزیع کالا و کنترل مراکز ارائه خدمات را از تکالیف وزارت صمت عنوان و تصریح کرد: ما در شرایط ویژه به‌صورت مستمر و با بسیج تمام ابزارهای خود اقدامات لازم را جهت تأمین اقلام اساسی مردم انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به انجام بازرسی‌های مشترک سازمان صمت گیلان با سایر دستگاه‌ها نظیر اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی استان  افزود: مراکز تولید کالاها در استان به‌صورت مرتب توسط بازرسان صنعت و معدن بازرسی شده و انبارهای کالا، موجودی آن‌ها و شبکه توزیع و پخش کالا نیز زیر ذره‌بین ما قرار دارد.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با بیان اینکه اگر تخلفی در حوزه توزیع کالاهای اساسی به‌صورت گران‌فروشی اتفاق بیفتد به‌سرعت با خاطی یا خاطیان برخورد می‌شود،  اضافه کرد: سامانه ۱۲۴ برای دریافت شکایات و نقطه نظرات مردم و شهروندان از تخلفات در بازار به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات لازم است.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه امسال در گیلان بر خلاف سایر نقاط کشور کمترین اختفای کالا، گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار اقلام اساسی مردم اتفاق افتاده است ، افزود: تمام مراکز خدماتی سراسر استان باید نرخ‌های مصوب و قانونی را رعایت کنند و در صورت تخطی از این دستورالعمل با متخلفان برخورد می‌شود.

وی وضعیت ذخیره کالا و اقلام مختلف در گیلان را بسیار خوب  دانست  و خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی از این حیث در استان وجود ندارد؛ ضمن اینکه  ۲۹ هزار و ۴۲۰ انبار در گیلان ثبت شده است که تمام این‌ها عضو سامانه متمرکز انبارداری بوده و تمام کالاهای ورودی و خروجی آن‌ها از طریق همین سامانه کنترل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  با اشاره به وجود چهار  هزار و ۲۳۰ انبار ثبت‌شده در کلان‌شهر رشت تصریح کرد: علاوه بر انبارهای موجود در گیلان، گمرکات و سایر انبارهای مختلف  متعلق به بخش‌های دولتی و خصوصی نیز موظفند  کالاهای خود را در سامانه متمرکز انبارداری به‌ثبت برسانند وگرنه قاچاق محسوب می شود.

دلق‌پوش با اعلام اینکه طبق آمارها هم‌اینک ۱۰۸ هزار واحد صنفی پروانه‌دار در استان گیلان وجود داشته و مشغول فعالیت هستند ، بیان کرد: بزرگ‌ترین  ویژگی استان  پای‌کار بودن مردم در تمام عرصه‌ها است بنابراین امیدواریم با کمک مردم و سایر نهادها بتوانیم شرایط بازار را به‌شکل مطلوبی کنترل کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم سران سه قوه، قیمت بنزین از  پنجشنبه گذشته  اصلاح و سهمیه‌بندی شد و از سوی دیگر مدیریت بهینه مصرف بنزین در کشور، جلوگیری از اسراف و مبارزه مؤثر با پدیده قاچاق سوخت از مهم‌ترین کارکردها و اهداف  مسئولان مربوطه برای اجرای این طرح است.

 استان گیلان دارای دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی  است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna