پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

اجتماعی موج برنا به نقل از ایرنا - کارشناسان حوزه انرژی معتقدند قیمت منطقی بنزین در کاهش مصرف بی رویه و هدر رفت این سرمایه ملی نقش موثری دارد و در عین حال شماری از مردم نیز بر ضرورت نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش دیگر محصولات تاکید دارند.

یکی از شهروندان رشتی که صبح جمعه به یکی از جایگاه های بنزین مراجعه کرده بود، به ایرنا گفت: طبیعی است که هیچ افزایش قیمتی مورد استقبال مردم نبوده و کسی تمایلی به پرداخت پول بیشتر ندارد اما گران شدن بنزین نباید خدشه ای به ثبات نسبی کنونی قیمت ها وارد کند.

سمانه بانوی جوانیست که با خودروی خود در حال ورود به یکی از جایگاه های عرضه سوخت در رشت است و به ایرنا میگوید: هجوم به پمپ بنزین ها و ذخیره ده ها لیتر بنزین نه تنها گره ای از مشکلات نخواهد گشود بلکه از نظر ایمنی هم خطرناک است و باید در آرامش کامل، با این تصمیم کشوری مواجهه داشته باشیم.

گزارش خبرنگاران ایرنا از دیگر شهرهای استان نیز حاکیست که مردم همچون روزهای گذشته به پمپ بنزین ها مراجعه می کنند و ازدحام یا خللی در این بخش وجود ندارد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد امروز (جمعه ۲۴ آبان) بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

این اطلاعیه افزوده است: استفاده از سهمیه سوخت فقط با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

این اطلاعیه همچنین افزوده است: کسانی که تا کنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند از ساعت آغاز اجرای این طرح، سهمیه سوخت آن‌ها محفوظ است و از این بابت نگران نباشند.
بر اساس این اطلاعیه، افرادی که کارت سوخت ندارند شامل کسانی که تا کنون درخواست صدور المثنی نداده اند یا کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برای آن‌ها صادر شده، ولی در باجه معطله شرکت ملی پست مانده است سهمیه همه آن‌ها از بامداد جمعه محفوظ است و ذخیره خواهد شد.
بر مبنای این اطلاعیه، همچنین به خودروهای همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳ هزار تومان بنزین دریافت کنند.
اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی افزوده است: قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییر باقی خواهد ماند.

معاون رئیس‌جمهوی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اشاره به شمول بیش از ۶۰ میلیون شهروند ایرانی از طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین،  اعلام کرده است: طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می شود.

«محمد باقر نوبخت» درباره جزییات طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: شرط رئیس جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین، این بود که حتماً همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عیناً به مردم بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین مرحله واریز این طرح حمایت معیشتی حداکثر تا ده روز آینده انجام خواهد شد؛ میزان پرداخت به خانوارهای تک نفره ۵۵، دو نفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲ و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

گیلان دارای ۱۲۳ باب جایگاه عرضه کننده سوخت مایع و یکصد جایگاه سوخت طبیعی است.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna