شنبه 1 اردیبهشت 1403

ورزش موج برنا - ایمان سهیلی سرپرست کل تیم اعزامی گیلان به مسابقات جام خوشه چین کشور در گفت و گو با خبرنگارموج برنا عنوان کرد : تیم منتخب گیلان پس از برگزاری مسابقات انتخابی و معرفی برترین ها توسط مربیان از خانه ورزش مناطق استان با شرکت 60 ورزشکار دختر و پسر در4 رشته ورزشی در اولین دوره رقابتهای جام خوشه چین منطقه 3 کشور حضور یافت.

وی در خصوص مقامهای کسب شده افزود: در رشته چوب‌کشی در بخش پسران  وزن منهای ۸۰ حامد پناهی مدال طلا و در بخش دختران در وزن منهای‌ ۶۵ آیدا گودرزوند مدال طلا ، دررشته های دوومیدانی دختران درماده ۱۰۰ متر نرگس نوروزی مدال نقره ، در رشته هفت سنگ مهارتی در بخش دختران نازنین شعبان پور  مدال نقره و در بخش پسران امیرحسین واقفی مدال برنز را برای تیم گیلان به ارمغان آوردند.

سرپرست تیم گیلان در ادامه اضافه کرد : تیم گیلان در رشته والیبال در بخش دختران  مدال نقره و در بخش پسران مدال برنز را به خود اختصاص داد.

ایمان سهیلی گفت : این جشنواره با هدف توسعه ورزش همگانی و ثبت توانمندی‌های ورزشی در جوامع روستایی و عشایری برگزار و نفرات و تیم‌های برتر مناطق پنج‌گانه به المپیاد جام «خوشه‌چین» کشور راه می‌یابند.

مسابقات ورزشی روستاییان و عشایر منطقه ۳ کشور- جام خوشه چین با حضور ۴۰۰ ورزشکار از استانهای گیلان ، آذربایجان‌غربی، کردستان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و زنجان  در دو بخش دختران و پسران کمتر از ۱۸ سال در شش رشته چوب‌کشی، طناب‌کشی، فوتسال پنج‌نفره، والیبال سه‌نفره، هفت‌سنگ مهارتی و دو و میدانی از 22 آبان به مدت 3 روز بمیزبانی ارومیه برگزار شد.

بیش از ۱۵۰ نوع بازی سنتی در ایران وجود دارد که به مرور زمان و تغییر شیوه‌های زندگی، نسل امروز با بسیاری از آن‌ها بیگانه است.




 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna