جمعه 10 فروردین 1403

 

 

ایثار ادامه دارد

 

پیام عاشورا از امر به معروف ایثار ،

رشادت ، آزادگی ، مروت ، مردانگی تا نهی از منکرات

 

 

یاداشت سردبیر موج برنا - روایت عاشورا ، روایتی از تاریخ است که تمامی مولفه های آیینی ، تاریخی و مذهبی را دارد . روایتی که نه تنها مسلمین و شیعیان جهان بلکه ادیان مختلف به این صفحه از تاریخ بشریت ارادت و معتقد هستند و با هر بخش از این مکتب همزاد پنداری می کنند و با بازسازی این سفر از ابتدا تا پایان سفر پر حس غریب  اما ملوس دشت کربلا را در اذهان  زنده نگاه می دارند .

... و این ندا همچنان به گوش می رسد : کیست که مرا یاری دهد ؟

چند سالی است که کاروان کربلائیان پای پیاده مسیر حیات خود را تا کربلای معلا طی می کنند و جاماندگان از این سفر به بقعات متبرکه از حرم رضوی در مشهد الرضا ، حضرت معصومه (س) در قم ، مسجد جمکران در قم ، شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری ، خواهر امام (ع) در رشت ، آقا سیدجلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه و ...رفته و تجدید میثاق می نمایند . 

Image result for ‫کیست مرا یاری دههد‬‎Image result for ‫کیست مرا یاری دههد‬‎

پیام عاشورا از امر به معروف ایثار ، رشادت ، آزادگی ، مروت ، مردانگی تا نهی از منکرات

بدون شک همچنان مکتب نیازمند مطالعه و بررسی است . مکتبی که امروز پس از غریب به 13 قزن تصویری دیگر از روایت به نمایش در آمده است . روایتی که جهان و جهانیان را متحیر این روایت بشریت ساخته است .

از آغاز ماه محرم و آغاز حرکت کاروان عاشورا درس * تسلیم در برابر عزم و اراده الهی ، * ایثار اهالی کاروان ، *رشادت و دلاوریهای فردفرد کاروان از کوچک سرباز بزرگ کاروان تا علمردار دشت کربلا ، *آزادگی در گرفتن تصمیم در ماندن و نمادن ، *مروت و جوانمردی در رفتن به میدان ، شرب آب و غذا و آذوقه و .....  

محرم و صفر دلیلی برای تغییر نذر عزاداران حسینی ، از نذر اقلیتهای مذهبی تا نذر اهدای خون و پلاکت

بسیاری از حاجتمندان ، نذر خود را به ایام محرم و عاشورا متصل می سازند ، نذرهایی که بعضا آگاهانه و منطقی بوده و می تواند برای یاری رساندن به همنوعان مفید واقع شوند . اما این روند نذر طی سالهای اخیر شکل امروزی تر گرفته و حاجتمندان در نذر و نیاز خود را با همنوعان خود تقسیم نمودند . از #نذر_اهدای_خون ، تامین هزینه های درمانی کودکان #محک ، تجهیز و تامین مایحتاج #موکب که می تواند گره از کار نیازمندی باز کند .

 

اما دنیا بداند که ایثار ادامه دارد ....

روایت عاشورا نسل به نسل و سینه به سینه نقل می شود و بیشمارند نیازمندانی که حاجت خود را گرفته اند و در میان این حاجتمندان از اقلیتهای مذهبی هم بی نصیب نبوده اند . کم نیست روایت مردان و زنانی که در سالیان متمادی حاجت خود را از بزرگ علمدار دشت کربلا گرفته اند .

اما در مسیر نذرهایمان برای اهدای خون و پلاکت ، درمان و کمک هزینه بیماران بهتر است بدانیم این مسیر ادامه دارد و به تاکید مراجع اعزام خصوصا آیت الله #مکارم_شیرازی ، #ایثار_ادامه_دارد و باید در طول سال در خوشی و ناخوشی ، عزا و شادی در مسیر یاری رساندن به همنوع پیش قدم باشیم .

#الحسین_یجمعنا

روایت امسال راهیان کربلا ، روایتی جدید نیست ، روایتی است که طی سالهای اخیر موجب شده تا موجب همبستگی و همدلی مسلمانان جهان ، خصوصا شیعیان جهان را پیرامون روایت و. مکتبی بزرگ نشان دهد و به جهان ثابت کند که مسلمانان در زنده نگاه داشتن این آرمان از هیچ راهی کوتاه نمی آیند و برای اعتلای جهان اسلام هم قدم باشند . 

Image result for ‫الحسین یجمعنا‬‎Image result for ‫الحسین یجمعنا‬‎

                                  "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه"

Image result for ‫ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه‬‎

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna