پنج شنبه 30 فروردین 1403

علی پورکاشانی به انتشار آگهی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری برای سال ۱۳۹۸ از امروز تا دوازدهم مهرماه اشاره و افزود : دفترچه راهنمای ثبت‌نام همزمان با انتشار آگهی در دو نشانی زیر در دسترس متقاضیان خواهد بود که متقاضیان می‌توانند از طریق سایت شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به نشانی www.hcioe.org و یا سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در کد و رشته‌های موردنظر ثبت‌نام کنند .


وی با تاکید بر اینکه آزمون جدید کارشناسان رسمی دادگستری توسط سازمان سنجش آموزش کشور و شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری همزمان در سراسر کشور در ۲۴ آبان ماه برگزار می‌شود، افزود: در این آزمون ۳۶۰ متقاضی جدید در ۴۴ رشته در مناطق پنج گانه استان گیلان پذیرش خواهند شد . 

به گفته پورکاشانی در گیلان هم‌اکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ کارشناس در ۶۷ رشته تخصصی مشغول به کارشناسی هستند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری گیلان با اشاره به نقش و جایگاه کارشناسان رسمی در پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی گفت: تسلط قاضی به‌عنوان عالم علم حقوق بر جنبه حقوقی پرونده مفروض است اما از دیدگاه فنی مشورت با اهل فن و اخذ نظرات آنان امری ناگزیر است که بر همین اساس بدیهی است با وجود پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی که دارای ابعاد گوناگونی هستند و بعد فنی پرونده هم به اهمیت آن می‌افزاید، لذا با کثرت روزافزون ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا نقش و جایگاه کارشناسی بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

https://www.instagram.com/mojeborna_news/

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna