شنبه 1 اردیبهشت 1403
 
سه کوارتر پایاپای
و پیروزی شهرداری لنگرود در اولین دیدار فینال لیگ بسکتبال مردان گیلان
 
دکتر محمد رفیعی سرپرست هیئت بسکتبال گیلان :
اولین دیدار فینال متوازن برگزار شد/سه کوارتر با تساوی ،حضور پرشور
تماشاگران و حضور ارزشمند استاد جعفریان ناظر و‌ میهمان ویژه
 
 
 
 
سرویس ورزشی موج برنا - رقابتهای لیگ بسکتبال مردان استان گیلان به ایستگاه آخر رسید . لیگ بسکتبال مردان استان گیلان ، جام پسران باران در مرحله فینال این رقابتها پیگیری شد و در اولین دیدار از مرحله فینال تیم شهرداری لنگرود در سالن 22 بهمن لنگرود میزبان درفک گلبند رشت بود .
#شهرداری_لنگرود اینبار با نیمکتی کامل به استقبال میهمان خود رفت تا در مقابل #درفک_گلبند_رشت که عموما در طول مسابقات هم با نیمکتی کامل راهی مسابقات می شد ، صف آرایی کند .
سالن 22 بهمن لنگرود که با حضور مسئولین شهری و البته دکتر محمد رفیعی سرپرست هیئت بسکتبال استان گیلان ، محزون عضو هیئت رئیسه بسکتبال و تماشاگران علاقمند و البته پرشور هیجان خاصی را منتقل می کرد و نوید یک بازی خوب را می داد . 
استاد نصرت الله جعفریان ناظر و میهمان ویژه دیدار شهرداری لنگرود - درفک گلبند رشت
غیر از جو سالن که از دور هم می شد با صدا سوت داوران و حاضران ، هیجان سالن را لمس کرد ، حضور استاد " نصرت الله جعفریان " در سالن یادآور سالهای نه چندان دور و حضور شهرداری لنگرود نماینده گیلان در لیگ برتر بسکتبال می شد .
* اولین دیدار از رقابتهای پایانی لیگ بسکتبال مردان گیلان در حالی با سوت اصغر قاسمیان سرداور این دیدار آغاز شد که هر دو تیم از شرایط این بازی و اهمیت آزمون و خطا در این دیدار واقف بودند .
کوارتر اول :
کوارتر اول تحت تاثیر جو بازی فینال با تعادل آغاز شد و هر دو تیم با درر نظر گرفتن صحبتهای مربیان خود اقدام به حمله می کردند و مهارتهای فردی و تیمی خود را به نمایش می گذاشتند . هرچند برتری نسبی حاکم ببود اما نتیجه جالب تساوی 15 در کوارتر اول رقم خورد .
کوارتر دوم :
کوارتر دوم هم با عطش دو تیم برای کسب برتری آغاز شد و هردو تیم کم اشتباه ظاهر می شد و در میان تسلط بر بازی ، توپ ربایی تحت تاثیر هوش و حرفه ای بودن بازیکنان دو تیم حاضران را صرف نظر از رنگ لیاس به وجد می آورد ، اما این موضوع موجب نشد تا نتیجه ای جز تساوی 30 در کوارتر دوم رقم بخورد .
کوارتر سوم :
کوارتر سوم بعداز وقفه ای 15 دقیقه ای در زمان استراحت دو تیم و شنیدن صحبتهای مربیان آغاز شد و تلاش برای تثبیت برتری در این دیدار در رفتار بازیکنان مشهود بود .
تلاش دو تیم برای سبقت گرفتن از یکدیگر ادامه داشت و هرچند امتیاز این کوارتر بالاتر رفت ، اما باز هم تساوی 18 در کوارتر و برای سومین کوارتر تساوی 48 روی اسکوربرد نقش بست تا همه چیز به کوارتر چهارم و پایانی کشیده شود .
کوارتر چهارم :
کوارتر چهارم تحت تاثیر اهمیت نتیجه با دقت دو تیم برای استفاده از مالکیتها آغاز شد . اهمیت استفاده از بازیکنان تاثیر گذار ، نوع سیستم حمله و کاهش ضریب خظا و اشتباهات دو تیم ، موجب شد رسیدن به حلقه برای هر دو تیم سخت باشد و در نهایت کوارتر چهارم هم تا دو دقیقه پایانی با تساوی دنبال شد و در یک دقیقه پایانی کوارتر چهارم با برتری 17 بر 12 شهرداری لنگرود رقم خورد و در نهایت چهار کوارتر تلاش دو تیم این دیدار با برتری 65 بر 60 به پایان رسید .
با برتری شهرداری لنگرود حالا بازی دوم می توانند ادامه این مسیر را مشخص کند . بازی دوم از ساعت 19 جمعه در سالن شش هزار نفره شهدای رشت و با رای کمیته انضباطی برای درفک بدون تماشاگر خواهد بود .
حواشی دیدار شهرداری لنگرود - درفک گلبند رشت
علی رقم حضور استاد نصرت الله جعفریان به عنوان ناظر و میهمان ویژه همچنان دو تیم و بازیکنان نسبت به رای داوران اعتراض داشتند . نکته مهم در این موضوع اینکه بازیکنان و کادر فنی تحت تاثیر جو و شرایط بازی و بعضا عدم اطلاع از قوانین به بعضی از اعلام نظر داوران اعتراض داشتند که در بعضی موارد با توضیح ارائه شده قانع می شدند .
تماشاگر دو تیم علی رقم نزدیک بودن محل استقرار بدون حواشی دنبال شد .
قضاوت این دیدار را اصغر قاسمیان به عنوان سرداور ، هومن زرافشان و حمیدرضا سلیمانی داور اول و دوم برعهده داشتند . 
استاد نصرت الله جعفریان به عنوان ناظر ویژه ، ابراهیم گل آرا نماینده هیئت نظارت بر این بازی را برعهده داشتند .
در برگزاری این دیدار از تلاشهای شاهین مومن نژاد دبیر کمیته داوران و مسابقات ، سعید حیدری و داوران میز ، آقایان نعیم حسنی خواه منشی بازی ، محمد جلالی ، عارف کریمی و ساعد انهاری هم تقدیر و تشکر کرد .
دکتر محمد رفیعی سرپرست هیئت بسکتبال گیلان :
اولین دیدار فینال متوازن برگزار شد/سه کوارتر با تساوی ، حضور پرشور تماشاگران و حضور ارزشمند استاد جعفریان ناظر و‌ میهمان ویژه
دکتر محمد رفیعی سرپرست هیئت بسکتبال استان گیلان هم پیش از ابتدای این بازی هم در سالن حضور داشت .
دکتر محمد رفیعی سرپرست هیئت بسکتبال استان گیلان رقابتهای امسال را پرافت و خیز دانست و گفت : تمامی تیمها پرتلاش و متعصب پا به میدان گذاشته بودند و برای هر حضور خود برنامه داشتند . بدون شک تیمی که برای حضور قدرتمند در رقابتها برنامه ریزی می کند و با برنامه پا به رقابتها می گذارد در تلاش برای ساختار مقدر برای شهر ، منطقه و باشگاه خود است .
وی به حضور تیمهایی مثل چای رفاه لاهیجان ، صومعه سرا ، رودسر ، مهندسین گیلان ، دنیای فلز  و کوچصفهان با ترکیبی از جوان و با تجربه اشاره کرد و گفت : باید بپذیریم که بسکتبال گیلان بیدار است و برای هر روز و ساعت خود برنامه دارد و بسیاری از تیمها و هیئتها در حال ساخت ساختاری نو هستند و بعضا در سالهای بعد شاهد شکوفایی آنها خواهیم بود .
دکتر رفیعی در خصوص  چهار راه یافته به دور نیمه نهایی هم گفت : آغاز یک حرکت سخت است و باید در انتظار عواقب آن بود ، اما زمانی که این تفکر به بار بنشیند هم تیم ، هم هیئت و هم استان بهره خواهند بود .
وی به بازی فینال اشاره کرد و گفت : علاقمندی به بسکتبال در شهرهای گیلان موج می زد و با کمی کار فرهنگی و بهره گیری مناسب از پتانسیل بازیکنان می شود کارهای بزرگی  صورت بگیرد . سطح بازی دو تیم بالا بود و سه کوارتر نزدیک را مشاهده کردیم .
سرپرست هیئت بسکتبال استان گیلان به حضور استاد نصرت الله جعفریان اشاره کرد و افزود : استاد نصرت الله جعفریان به لحاظ مسایل تدریس بین المللی داوری بسکتبال و چه به عنوان مشاور بین الملل بودن فدراسیون بسکتبال از افتخارات بسکتبال ایران و آسیا هسستند و حضور ایشان دلیل بر اهمیت حضور داوران استان گیلان است و انشالله چنین اتفاقاتی در حوزه مربی هم خواهد افتاد و انشالله بحث آموزش قوانین در مربیگری ، چه داوری برای تمامی تیمهای درگیر در مسابقات اجرایی خواهد شد .  









 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna