پنج شنبه 9 فروردین 1403

مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر عصر امروز (پنجشنبه29 بهمن ) با حضور مسئولان منطقه آزاد انزلی ، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان  ، رئیس هیئت شطرنج استان و سایر مسئولان استانی در مجموعه زیباکنار منطقه آزاد بندرانزلی برگزار شد.

نتایج کامل رقابتها پس از 7 روز رقابت سخت و تنگاتنگ بین حریفان مطرح  ایرانی و خارجی اینگونه اعلام شد :

در پایان این رقابت ها و در جدول A که شطرنجبازان دارای ریتینگ بالای 2100 حضور دارند ، مسعود مصدق پور با کسب هفت امتیاز عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد .
 کارن گریگوریان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان و سرگئی ولکوف استاد بزرگ روسیه با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند  و پرهام مقصودلو از ایران ، هوانس گابوزیان از ارمنستان و پویا آیدانی از ایران با کسب شش و نیم امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکانهای چهارم تا ششم را از آن خود کردند .
در جدول گروه B که شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر 2100 حضور داشتند ، عسل راستبد از استان گیلان با کسب 9.5 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت  و علیرضا روح پرور از لرستان با کسب 9 امتیاز دوم شد و رحیم تعاونی از تهران با کسب 9 امتیاز و به دلیل پوئن شکنی کمتر  سوم شد .
 در جدول C که ویژه بانوان شطرنجباز بود ، آناهیتا زاهدی فر از ایران با کسب هشت امتیاز عنوان قهرمانی را تصاحب کرد ، اوگولگرک آتیوا از ترکمنستان با کسب هفت و نیم امتیاز دوم شد و آراب کیانا با کسب هفت امتیاز در مکان سوم قرار گرفت .
در رقابت های جدول D نیز با حضور  شطرنجبازان دختر و پسر رده سنی زیر 14 سال : 

آراد نظری از گیلان با کسب 9.5 امتیاز اول شد ، امیرحسن نجفی از گیلان و ماهان بانشی از فارس با کسب 9 امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند .
در رقابت های رده سنی زیر شش سال پسران نیز کیان کشانی از تهران ، امیرسام سجده از گیلان و فرهان حسنی از خراسان شمالی به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سنی زیر شش سال دختران نیز سولاله رضایی از البرز ، عسل ابراهیمی از گیلان و آیتک رضایی از اردبیل به ترتیب مکان های اول تا سوم را بدست آوردند .

در این رقابت ها   755 شرکت کننده از 19 کشور جهان، بیست و دوم بهمن ماه  سال جاری  به مدت یک هفته با حضور آناتولی کارپف و احسان قائم مقامی در زیباکنار منطقه آزاد انزلی مسابقه دادند .
رقابت های بین المللی جام خزر از سال 1380 و با شرکت دو تیم خارجی در شهرستان رضوانشهر آغاز و دوره های دوم و سوم در شهرستان صومعه سرا برگزار و پس از هشت دوره برگزاری در رشت مرکز استان گیلان، امسال در زیباکنار منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

شایان ذکر است برنامه های مراسم افتتحایه و اختتامیه این دوره از مسابقات را کامران جعفری تهیه کننده و مجری توانمند ورزشی صداوسیمای گیلان مدیریت کردند و بعنوان مجری نیز بسیار توانمند درخشیدند .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna