جمعه 10 فروردین 1403

http://gilan.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/375104/n83283224-72972461%20(1).jpg

مسابقات بهکاپ گرامیداشت روز جوان در رشت برگزار شد.

 

         یک دروه مسابقه بهکاپ

به مناسبت گرامیداشت روز جوان در رشت برگزار شد.

 
 
 
سرویس ورزشی موج برنا - یک دروه مسابقه بهکاپ به مناسبت گرامیداشت روز جوان در رشت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان گیلان ، در این دوره از رقابت های یک روزه که در بخش بانوان برگزار شد ، 20 ورزشکار از شهرهای مختلف استان گیلان حضور داشتند که در سالن ورزشی پیام نور رشت با هم به رقابت پرداختند.
در پایان این قابت ها که برای اولین بار در رشت برگزار شد، سحر شیرزاد با غلبه برابر رقبای خود عنوان قهرمانی مسابقات بهکاپ گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت عی اکبر(ع) و روز جوان را کسب کرد، همچنین سوگند حق پرست در مکان دوم قرار گرفت و فاطمه مشهدی نیز عنوان سوم را تصاحب کرد.
در پایان از سوی مسئولان برگزاری این دوره از رقابت ها ، به نفرات برتر ، حکم و مدال قهرمانی و همچنین جوایزی اهداء شد.
رشته ورزشی بهکاپ در سال 1390 توسط بهنام آزاد طراحی ، قانون نویسی و ثبت شد و پس از طی مراحل قانونی، فعالیت خود را در سطح استان تهران آغاز و طرح این رشته در سال 1391 جهت فعالیت به وزارت ورزش و جوانان ارائه شد.
این رشته ورزشی که شبیه به پاتینگ گلف می باشد که در ورزش بهکاپ به جای حفره از دروازه استفاده می شود و دو بازیکن رقیب با توجه به قوانین و تکنیک ها می کوشند تا توپ های کاشته شده توسط حریف را وارد دروازه کنند.
بازیکنان در رشته بهکاپ باید توجه داشته باشند در زمان زدن ضربات توپ هایشان به خارج نرود یا به توپ های درون زمین برخورد نکند و بازیکنی که در انتهای مسابقه توپ بیشتری را وارد دروازه کند، برنده مسابقه محسوب می شود.
انجمن ورزش بهکاپ پس از طی فعالیت خود در فدراسیون ورزش های همگانی، در دی ماه سال 1394 با تایید معاونت ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران منتقل شد.
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna