شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

استعدادهای برتر بسکتبال سه نفره گیلان

نایب قهرمان اولین المپیاد استعدادهای برتر کشور

 

دکتر محمد رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان :

پیروزی وموفقیت استعدادهای برتر بسکتبال سه نفره وکسب عنوان نایب قهرمانی

اولین گام در راه رسیدن به المپیک 2022 ژاپن خواهد بود .

 

 

 

سرویس ورزشی موج برنا – استعدادهای برتر بسکتبال سه نفره پسران در جایی بزرگان و مدعیان آمده بودند تا عرض اندام کنند صاحب عنوان شایسته نایب قهرمانی ایران شدند .  در جایی که میزبان را در رسیدن به جمع 4 تیم پایانی ناکام گذاشتند و خوزستان مدعی و کرمانشاه قدرتمند تاب ادامه راه نداشتند .

تیم بسکتبال سه نفره استعدادهای برتر گیلان مقتدرو پر امید

تیم گیلان را آقای رضایی به عنوان سرپرست ، محمود محجوبی به عنوان مربی ، آرش پرعلم از لاهیجان ، علیرضا بیابانی و صدرا رضایی از رشت ، عرفان کدیوراز صومعه سرا  به عنوان بازیکن همراهی می کنند .

در اولین دیدار گیلان باید به مصاف کرمانشاه می رفت ، تیمی که به زعم کارشناسان می توانست از بختهای صعود و حتی رسیدن به سکو باشد ، اما تیم شایسته گیلان معادلات را برهم زد و مقابل کرمانشاه قدرتمند و البته فیزیک بدنی خوب به برتری20 بر 5  رسید .

اما دومین دیدار هم با برتری گیلانیها همراه داشت ، گیلان در دومین دیدار به مصاف تیم سمنان رفت و این دیدار هم با برتری 17 بر 7 به پیروزی رسید ، تا با عنوان سرگروهی به دور بعد صعود کند .

گیلان برای صعود به مرحله نیمه نهایی به مصاف خوزستان مدعی رفت . تیم گیلان در یک دیدار سخت و نفس گیر ، اما نزدیک با برتری 21 بر 14 به پایان رساند تا در جمع 8 تیم نهایی قرار بگیرد .

تیم گیلان برای قرار گرفتن در جمع 4 تیم پایانی از ساعت 10:30 جمعه به مصاف چهارمحال و بختیاری رفت و این دیدار با نتیجه 15 بر 13 به پیروزی رسید تا به جمع چهار تیم نهایی راه یافت .

گیلان در جمع چهار تیم نهایی اولین المپیاد استعدادهای برتر بسکتبال سه نفره چهارمحال و بختیاری

گیلان در مرحله نیمه نهایی ابتدا به مصاف استان مرکزی رفت و در یک دیدار یک طرفه به برتری 14بر 1 دست یافت و نهایتا به فینال رسید .

اصفهان حریف گیلان در دیدار نهایی : فینال استعدادهای برتر مصاف تیم سه نفره گیلان در مقابل اصفهان

دیدار نهایی اولین المپیاد استعدادهای برتر در بسکتبال سه نفره پسران را تیمهای گیلان و اصفهان برگزار کردند .

اصفهان با یازده پایگاه قهرمانی از مدعیان بسکتبال به شمار می رود ، به غیر از پایگاههای قهرمانی ، باشگاههای ذوب آهن . سپاهان و دیگر صنایع حامیان بسکتبال هستند . دیدار نهایی گیلان و اصفهان یک طرفه و دست و پا بسته نبود و یک دیدار جذاب و تماشایی به نمایش گذاشته شد ،  دیداری که پایاپای پیگیری شد و نهایتا با برتری دقیقه پایانیی 15 بر 13 به پایان رسید تا گیلان پس از اصفهان به عنوان قهرمانی دست یابد .

دکتر محمد رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان :

پیروزی وموفقیت استعدادهای برتر بسکتبال سه نفره وکسب عنوان نایب قهرمانی اولین گام در راه رسیدن به المپیک 2022 ژاپن خواهد بود .

دکتر محمد رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان پس از موفقیت استعدادهای بسکتبال سه نفره گیلان ، با اشاره به رسیدن به افتخار غیر از خشنودی ، ایجاد انگیزه برای دیگر تیمها خواهد شد ، افزود : 

پیروزی وموفقیت استعدادهای برتر بسکتبال سه نفره وکسب عنوان نایب قهرمانی اولین گام در راه رسیدن به المپیک 2022 ژاپن خواهد بود ، امروز یکبار دیگر به گوش  ایران رساندیم  که بسکتبال گیلان روزهای تمرین را پشت سرگذاشته و هرآآنچه را آموخته در زمین به نمایش می گذارد .

ریاست هیئت بسکتبال گیلان به این موفقیت به عنوان عیدانه هفته وحدت و میلاد خاتم الانبیا (ص) اشاره کرد و گفت : خداوند را شاکریم که فرزندان شایسته گیلان عیدانه خوبی را برای هم استانیهای خود به ارمغان آوردند .

 

یادآور می شود : چهارشنبه و پنجشنبه اول آذرماه شاهد آغاز رقابتهای المپیاد استعدادهای برتر در اکثر استانها و شهرهای ایران اسلامی در رشته های مختلف بوده ایم واین یعنی در آستانه میلاد خاتم الانبیا ایران نشاطی دوباره ایران را فرا گرفته است . استان چهار محال و بختیاری هم میزبان المپیاد استعدادهای برتر در رشته های بسکتبال سه به سه  بود و این المپیاد رسما با برگزاری افتتاحیه برگزار شد .

این رقابت ها با شرکت بیش از ۱۵۰ ورزشکار در قالب 26 تیم در گروه سنی نوجوانان به مدت سه روز تا سوم آذرماه ادامه دارد.

آغاز قدرتمند استعدادهای برتر بسکتبال گیلان در شهرکرد

رقابتهای استعدادهای برتر بسکتبال که قرار بود با 31 تیم برگزار شود با عدم حضور 5 تیم با 26 تیم برگزار شد و در مراسم قرعه کشی 2 گروه 4 تیمه و 6 گروه 3 تیمه به رقابتها پا گذاشتند .

 

 

 

 

 

 

 

تیم بسکتبال سه نفره گیلان با تیمهای سمنان و کرمانشاه هم گروه شد . قرعه ای که به زعم ناظران و حاضران بخت بیشتری برای صعود کرمانشاه قایل بودند ، اما گویای گیلان کلام را در زمین خواهد گفت .

شاهین مومن نژاد داور جوان و ارزنده گیلان در استعدادهای برتر کشور در شهر کرد

تیم گیلان یک همسفر دیگر هم دارد ، شاهین مومن نژاد داور و البته مدرس داوری کشور هم به چهار و بختیاری سفر کرده است و در مسابقات استعدادهای برتر در

رشته بسکتبال سه نفره که در سالن تختی شهرکرد برگزار می شود حضوری موفق  ، شایسته و شاداب مثل همیشه دارد .  

 

 

 

 

 

 

 

 

آقای کسایی پور،مسئول کمیته 3به 3فدراسیون بسکتبال گفت:منتخبان این مسابقات چهارسال آینده به رقابت های المپیک 2022جوانان اعزام می شوند.

مراسم افتتاحیه المپیاد استعدادیابی ورزشی بسکتبال با حضور ورزشکاران 31 استان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، آیین افتتاحیه مسابقات بسکتبال 3*3 نخبگان پسر سراسر کشور در رده سنی نوجوانان (بالای 14 سال و زیر 14 سال) امروز یکم آذر ماه با حضور جمع کثیری از بسکتبالیست‌های 31 استان و دست اندرکاران ورزش استان در مجموعه ورزشی تختی چهارمحال و بختیاری برگزار شد و تیم‌های هر استان به رژه در سالن پرداختند.

http://chb.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/346187/1fdf51ec-ecff-4abb-81c9-b0c1e1b66419.jpg

گفتنی است در این آئین توسط کمیته فرهنگی این المپیاد با اهدای لوح تقدیر از نعمت‌الله شاکری ، حسین بیگی و آرین قیصر بیگی به ترتیب به عنوان ورزشکار جانباز و ایثارگراخلاق مدار، مربی اخلاق مدار و ورزشکار اخلاق مدار بسکتبال استان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، داوود پورکاوه گفت: چهارمحال و بختیاری  یکم آذر ماه میزبان مسابقات بسکتبال 3*3 نخبگان پسر سراسر کشور در رده سنی نوجوانان (بالای 14 سال و زیر 14 سال) می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات با حضور تیم هایی از ۳۱ استان کشور برگزار می شود، تصریح کرد: حدود 220 نفر ورزشکار و عوامل اجرایی در این مسابقات حضور دارند.

سرپرست هئیت بسکتبال استان خاطرنشان کرد: این مسابقات با هدف پیدا کردن و شکوفایی استعدادهای برتر در رشته بسکتبال 3 نفره برگزار می شود.

پورکاوه با اشاره به اینکه تیم استان نیز با ترکیب کامل در این مسابقات حضور می یابد، افزود: از تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان استان دعوت می‌کنیم برای تشویق ورزشکاران در مجموعه ورزشی تختی حضور یابند و از تماشای مسابقات نیز لذت ببرند.

وی گفت : تیم های پنج استان کشور به دلایل مختلفی در این مسابقات حضور نیافته اند.

 

*لازم به ذکر است اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان چهار محال و بختیاری و هیئت بسکتبال استان بسیار ضعیف بوده  و اطلاع رسانی تنها به موفقیتهای استان خودشان معطوف بوده است .




 

 

 



 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna