پنج شنبه 30 فروردین 1403
 
تقدیردکتر سورنا ستاری
از عملکرد خوب منطقه آزاد انزلی در حوزه های زیست محیطی
 
 
 
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور :
زیرساخت های مناسبی در حوزه های مختلف به ویژه
در زمینه دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است
 
 
 
 
 

سرویس اقتصادی،گردشگری موج برنا - دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهورزیرساخت های مناسبی در حوزه های مختلف به ویژهدر زمینه دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز نوآوری و رشد فناوری انرژی این منطقه، با ابراز خرسندی نسبت به حضور خود در منطقه و گیلان، این استان را از استانهای مهم کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان عنوان و در خصوص ظرفیت های منطقه آزاد انزلی در حوزه دانش بنیان اظهار داشت: خوشبختانه زیرساخت های مناسبی در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی ساخته و در حال احداث است، ظرفیت ها و امکاناتی که موجبات حضور تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان و ابراز تمایل شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های بزرگ کشور برای فعالیت در این منطقه شده است.

وی با اشاره به توجه معاونت متبوع خود نسبت به بهره برداری از امکانات زیرساختی مناسب منطقه آزاد انزلی در حوزه اقتصاد دانش بنیان، اضافه کرد: سابقه تمدنی، غنای فرهنگی، نیروی انسانی قوی،تحصیلکرده و متخصص در عرصه کارآفرینی است، وجود موسسات علمی- دانشگاهی، دانشجویان و فعالین عرصه دانش بنیان و استارت آپ ها؛ از ظرفیت های قابل توجه استان گیلان جهت اجرای طرح های اقتصاد دانش بنیان می باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد که در صورت فرآهم نمودن فضای لازم، استان گیلان از جهش مناسبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور برخوردار خواهد بود.

دکتر سورنا ستاری با تقدیر از عملکرد خوب منطقه آزاد انزلی در حوزه های زیست محیطی و عدم به کار گیری صنایع آلاینده محیط زیست، تأکید کرد که آنچه خلق ثروت می کند، دانش است، موضوعی که در نگرش و عملکرد استانداری و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در سطح استان و منطقه قابل مشاهده می باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه مرکز نوآوری انرژی منطقه آزاد انزلی در همین راستا ایجاد می شود از وجود صنایع دانش بنیان فعال و تحرک خوب این منطقه در حوزه های اقتصاد دانش بنیان استقبال کرد و گفت: امیدوارم چنین سیاست های راهبردی در این منطقه تداوم و گسترش یافته به حدی که استان گیلان در زمینه اقتصاد دانش بنیان به رشد قابل توجهی دست یابد.

وی در خصوص برنامه اصلی معاونت متبوع خود در حوزه شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان که براساس آن ۱۳۰ خدمت به این شرکت ها ارائه می شود مهمترین برنامه این معاونت است و امیدوارم چتر حمایتی این قانون در سرتاسر کشور من جمله منطقه آزاد انزلی به خوبی و به صورت کامل گسترش یافته و زمینه توسعه فعالین این حوزه فرآهم گردد.

گفتنی است دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور با همراهی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان و استاندار گیلان و مسئولین استانی و کشوری از واحد تولیدی دانش بنیان تولید محصولات آرایشی از حلزون، شرکت سرزمین شادواحد تولیدی صادر کننده و کارآفرین نمونه حوزه پوشاک کشور، شرکت تولید کننده دیاگ خودرو که با سرمایه گذاری مشترک ایرانی و کره جنوبی و بزرگترین آکواریوم و پارک خزندگان کشور یا سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی و موج شکن بندر کاسپین بازدید به عمل آورد.

 
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna