جمعه 10 فروردین 1403

حمیدرضا عزیزی فارسانی ضمن هشدار نسبت به احتمال بیوتروریستی بودن انتشار ویروس‌هایی مانند بیماری زیکا، افزود: واقعیت آن است که از راه‌های آسیب به جوامع و حمله کشورها برای نیل به اهداف سیاسی و اقتصادی، انجام اقدامات بیوتروریستی است.

نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی که یک بیماری در کشور شیوع پیدا کند هزینه بسیار زیادی برای آن جامعه به همراه خواهد داشت به گونه‌ای که بیماران قادر به اشتغال نخواهند بود و در اولین گام به اشتغال ضربه وارد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از سویی دیگر شیوع بیماری‌های ویروسی هزینه‌های درمانی ناشی از بستری بیماران را نیز درپی دارد لذا از راه‌های آسیب زدن به کشورها بحث بیوتروریسم است که از طریق شیوع این ویروس‌ها جوامع را با آن درگیر می‌کنند.

وی یادآور شد: باید مراقب بود تا این ویروس ها وارد کشور نشود تا اگر برنامه‌ریزی برای شیوع این بیماری‌ها در کشور صورت می‌گیرد با هوشیاری بتوان آن را خنثی کرد.

عزیزی فارسانی تصریح کرد: حملات بیولوژیکی امر مهمی است و باید مانع گسترش آن شد از این رو تمرکز بر شیوه‌های مقابله با بیو تروریست اقدامی لازم و مناسب است.

عزیزی فارسانی به نقش موثر وزارت بهداشت در کنترل ومراقبت از بیماری‌های ویروسی اشاره کرد و افزود: توجه به نظارت، پایش، آموزش در پیشگیری مهمترین موضوعاتی است که باید وزارت بهداشت به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش یک متخصص عفونی با اشاره به احتمال بیوتروریستی بودن انتشار ویروس زیکا گفت: در حال حاضر یکسری علائمی مشابه نشانه‌های این بیماری در ایران دیده شده اما هنوز ثابت نشده عفونت ناشی از ویروس زیکا باشد./ملت

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna