شنبه 1 اردیبهشت 1403
http://gilan.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/335538/IMG_0094%20(Custom).JPG

 

بازی های بومی محلی ایران و جمهوری آذربایجان مشترک است

رئیس فدراسیون ورزش های بومی محلی جمهوری آذربایجان :
با ایران در بازی های بومی محلی اشتراکات زیادی داریم
  باید برای تقویت و ثبت جهانی آنها اقدام شود.

 

 

 

 

سرویس ورزشی موج برنا - رئیس فدراسیون ورزش های بومی محلی جمهوری آذربایجان گفت: با ایران در بازی های بومی محلی اشتراکات زیادی داریم که باید برای تقویت و ثبت جهانی آنها اقدام شود.

کاظم اوغلو در حاشیه نشست با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان و هیات ورزش های محلی آستارا در اداره ورزش و جوانان این شهرستان در گفت وگو با ایرنا افزود: ورزش های بومی محلی تحت تاثیر فرهنگ و تمدن غنی ایران و آذربایجان است و سالانه دو جشنواره بازی های بومی محلی در جمهوری آذربایجان برگزار و بازی های محلی کشورهایی نظیر قرقیزستان، ایران، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان در آنها اجرا می شود.
وی با اشاره به عضویت 90 کشور در فدراسیون جهانی بازی های بومی محلی گفت: اعیاد و آئین های ملی فرصت نمایش بازی هاست و برای برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی ایران و جمهوری آذربایجان با محوریت بازی های هفت سنگ و کمربند در آستارا تلاش می کنیم.
قربان اف ادامه داد: از سال 2017 برای معرفی ورزش های زورخانه ای جمهوری آذربایجان تلاش های جدی صورت گرفته و ورزش کشتی نیز مورد استقبال مردم است و باید زمینه معرفی ورزش های پهلوانی، بیشتر فراهم شود.
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna