پنج شنبه 9 فروردین 1403

ارائه اسناد هویتی در ادارات و نهادهای گیلان حذف شد 

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان:

به منظور صیانت از حقوق شهروندی ،شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد

اداری ارائه اسناد هویتی در ادارات و نهادهای گیلان حذف شد.

 

 

 

سرویس اجتماعی موج برنا - مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان: به منظور صیانت از حقوق شهروندی ،شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد اداری ارائه اسناد هویتی در ادارات و نهادهای گیلان حذف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ سعید زاهدی در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور سامانه احراز هویت بر خط در ادارات و نهادهای گیلان فعال شد.

وی اصلاح فرایندها و سهولت در ارائه خدمات به مردم را از اهداف اجرای این طرح خواند و تصریح کرد: مردم برای دریافت هر گونه خدمت در اداره های استان به جای ارائه کپی اسناد هویتی همچون کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی، تنها نسبت به ارائه شماره ملی خود اقدام کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان تکریم ارباب رجوع و صرفه جویی در مصرف کاغذ را از مزایای اجرای این طرح خواند و گفت:این سامانه در ذیل سامانه سیتاد طراحی شده و افزایش رضایت شهروندان، کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی، کمک به پیشگیری و مقابله با جعل اسناد هویتی، شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد اداری را به همراه می آورد.

زاهدی با بیان اینکه مسئولیت شبکه دولت در سطح کشور بر عهده استانداری ها است،ماموریت های محوله را در شاخه وظایف نظارتی و حاکمیتی خواند و افزود:انتخابات الکترونیک و مسئولیت شبکه های ارتباطی دولت مهمترین وظیفه ادارات کل فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانها است.

سیتاد (سامانه یکپارچه تبادل الکترونیکی دولت) یک درگاه الکترونیکی جهت انجام تبادلات الکترونیکی بین پایگاه اطلاعاتی سامانه های نرم افزاری سازمانها و شرکتهای دولتی و غیر دولتی است که هدف عمده آن برقراری ارتباطات بین سازمان های دولتی با یکدیگر و نیز برقراری ارتباط بین سازمانهای دولتی با سایر سازمانها و نیز ارایه خدمات به مشتریان نهایی می باشد.

سیتاد سامانه های اطلاعاتی مختلف را در یک ابر اطلاعاتی قرار داده و متقاضیان سرویس با اتصال به این ابر امکان تبادل داده و سرویس را در کوتاه ترین زمان ممکن دارند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna