شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

تجلی عزاداری عاشورا با اقامه هر چه باشکوه‌تر نماز ظهر عاشورا

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی رئیس ستاد اقامه نماز گیلان :

ادارات و سازمانها در اقامه هر چه باشکوه‌تر

نماز ظهر عاشورا اهتمام بیشتری داشته باشند

 

 

 

 

یادداشت سردبیر موج برنا – حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی رئیس ستاد اقامه نماز گیلان از تمام مدیران و متولیان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی گیلان درخواست کرود  تا  در اقامه هر چه باشکوه‌تر نماز ظهر عاشورا اهتمام بیشتری داشته باشند ، وی بر برگزاری هر چه باشکوه تر نماز جماعت در ادارت هم تاکید داشت  .

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی رئیس ستاد اقامه نماز گیلان ، در جلسه دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی در رشت اظهار داشت:‌ از تمام مدیران و متولیان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی گیلان تقاضا داریم در اقامه هر چه باشکوه‌تر نماز ظهر عاشورا اهتمام بیشتری داشته باشند .

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی با اشاره به اقامه نماز جماعت با حضور رو حانیون ، عنوان کرد:‌ در حال حاضر حدود ۶۰ الی ۷۰ دستگاه اجرایی در گیلان عضو ستاد اقامه نماز این استان هستند که با همکاری و تعامل با ائمه جامعات و مبلغان روحانی به اقامه فریضه نماز جماعت در سطح ادارات خود در مرکز و شهرستان‌های دیگر اقدام می‌کنند . حجازی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز گیلان بر روند ادای این فریضه در ادارات نظارت می‌کند افزود:‌ برای این منظور تفاهم نامه‌هایی در سطح وزارتخانه‌ها و ستاد کل اقامه نماز کشور به امضاء رسیده که این نظارت‌ها بر اساس مفاد توافقات،‌ در استان‌های کشور اعمال می‌شود .

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با تأکید بر اینکه ستاد اقامه نماز در مسیر نظارت بر نحوه اقامه نماز به تعامل می اندیشد ، افزود :‌ برای رشد و تعالی هر چه بیشتر اصول و معارف دینی باید اصل نخست بر پایه تعامل دو طرفه و سازنده باشد که ستاد اقامه نماز نیز از همین مؤلفه پیروی می‌کند .

 

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه هیئت‌های نظارت بر اقامه نماز در دستگاه‌ها به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته‌اند گفت:‌ همه ساله نه تنها در گیلان بلکه در تمام سطح کشور جلساتی برای بررسی عملکردهای این هیئت‌ها،‌ در مراکز مختلف ‌استان‌ها برگزار می‌شود .

 

وی از برگزاری دو اجلاس سراسری در کشور سخن گفت و تصریح کرد:‌ اجلاس سراسری نماز در سمنان تحت عنوان شیوه‌های دعوت به نماز و اجلاس کنگره حج از جمله این برنامه‌های مهم هستند که در حوزه‌های مختلف نسبت به برگزاری آن اقدام می‌شود .

 

ایشان  با اشاره به اینکه امسال بیست و هفتمین دوره اجلاس سراسری نماز برگزار می‌شود عنوان کرد:‌ در سال گذشته و با اعلام آمادگی استاندار سابق گیلان قرار بود این اجلاس در این استان برگزار شود که بنا بر ملاحضاتی میزبانی آن را به بندرعباس واگذار کردند .

 

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان ترویج فرهنگ اقامه نماز ظهر عاشورا به ویژه در سطح ادارات این استان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ از متولیان موبوطه در سطح سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی گیلان انتظار داریم جهت ترویج این فریضه ارزشمند اهتمام داشته باشند .

 

حجازی به برخی از برنامه‌های ستاد اقامه نماز برای نهادینه کردن این فریضه اشاره کرد و گفت:‌ برگزاری مسابقه‌های کتاب‌خوانی با موضوع نماز،‌ ترغیب ادارات و دستگاه‌های اجرایی به تنظیم سند چشم‌انداز نماز و ایجاد بانک اطلاعاتی توسط آنان،‌ از جمله این برنامه‌ها است .

 

وی تشکیل شورای اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی استان گیلان را ضروری خواند و عنوان کرد:‌ ترغیب ادارات گیلان برای تعمیر و تجهیز نمازخانه‌ها و نظارت بر نحوه هزینه کرد بودجه‌هایی که از مرکز برای اقامه نماز ادارات پرداخت می‌شود از دیگر عملکردهای ستاد اقامه نماز گیلان است .

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان به مشارکت کارکنان دستگاه‌های گیلان در امر ساخت مساجد تأکید کرد و افزود:‌ در حال حاضر مقدمات تشکیل انجمن خیران مسجدساز ادارات گیلان فراهم شده و امیدواریم با پایه‌ریزی آن گامی مثبت در جهت ساخت مساجد جدید در سطح این استان برداریم

 

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل انتقال خون استان گیلان نیز در این نشست حضور یافت و گفت : انتقال خون با توجه به اینکه در ایام محرم پویش آگاهانه اهدای خون و نذر اهدای خون را اجرا خواهد کرد ودر دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای خیل عظیم مردم همنوعدوست گیلان برای اهدای خون خواهد بود برای ایجاد مکان اقامه نماز  و برپایی نماز ظهر عاشورا با حضور پرسنل و اهداکنندگان خون برنامه ریزی  خواهد کرد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna