پنج شنبه 30 فروردین 1403

 

دیدار اعضای انجمن تالاسمی با مدیرکل انتقال خون استان گیلان

 

مسئولین و اعضای  انجمن تالاسمی با مدیرکل انتقال خون گیلان دیدار و گفتگو کردند.

سرویس سلامت موج برنا - اهداکنندگان خون بخش عمده ای از تفکر اهدایشان رسیدن خون به دست نیازمندان حقیقی است ، بیماران خاص که به راستی الگو مسلم صبر و شکیبایی و پایداری هستند و بی شک تلاش و مبارزه بیماران خاص و دغدغه تامین دارو موجب الگو پذیری بسیاری از ما خواهد بود تا شاکر سلامت هدیه الهی باشیم و به شکرانه این نعمت زکات سلامت را با اهداخون بپردازیم . یکی از مصرف کنندگان خون به صورت متداول و همیشگی بیماران تالاسمی هستند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون: در این دیدار دکتر احمد مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان با اشاره  به رعایت اصول GMP   و استانداردهای  انتقال خون در تمامی بخش ها  گفت : انتقال خون استان در ارائه خدمات با کیفیت  به بیماران تالاسمی و نیازمندان به خون از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد .

وی در ادامه برگزاری این نشست ها را به منظور ارائه خدمات کیفی برای بیماران تالاسمی  برشمرد و افزود :  پیرو این نشست ها نحوه ارائه خدمات به بیماران هموفیلی مورد  بررسی قرار می گیرد تا با همفکری، همدلی و تعامل هرچه بیشتر، با شناسایی راهکارهای مختلف، خدمات شایسته تری به این بیماران ارائه شده تا دغدغه کمتری را در تهیه خون سالم  داشته باشند.

لازم به ذکر است که تالاسمی نوعی کم خونی ارثی و ژنتیکی است که به علت اشکال در ساخت زنجیره های پروتئینی هموگلوبین (ماده اصلی داخل سلولهای قرمز خون )بوجود می آید. هموگلوبین نه تنها برای حمل و تحویل طبیعی اکسیژن لازم است، بلکه در شکل و اندازه و بدشکلی گلبول قرمز دخالت دارد.

در پایان این دیدار انجمن تالاسمی کلاس آموزشی اعضای انجمن را در سالن همایش انتقال خون استان برگزار کرد.

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna