جمعه 31 فروردین 1403

در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون

مدیرکل انتقال خون با فرماندهی  نیروی دریایی ناوگان شمال  دیدار کرد

در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون

مدیرکل انتقال خون با فرماندهی نیروی دریایی ناوگان شمال صبح روز پنجشنبه 25 مرداد دیدار کرد.

 

سرویس ورزشی موج برنا – 

دکتر احمد مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان طی سخنانی از حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از مرزهای آبی ، زمینی و دریایی تشکر و قدردانی کرد و افزود : ارتش و نیروهای مصلح بازوان قدرتمند کشور هستند ، بازوانی که با حضورشان امنیت و آسایش در ایران احساس می شود و حتی موهبتی است که کشورهای همسایه از این موهبت بهره مند می شوند .

مدیر کل انتقال خون استان گیلان به بالا بودن نیاز به خون در استان اشاره کرد و گفت:  فرآیندهای مختلف از جمله آمار بالای بیماران تالاسمی در گیلان ، بیماران سرطانی ، دیالیزی و عملهای جراحی متعدد و اینکه استانی با گرایش به سوی سالخوردگی و نهایتا به دلیل یک استان توریستی بودن و انبوه گردشگران و نهایتا تصادفات موجب می شود نیاز به خون وجود داشته باشد .

وی با اشاره به حضور همه جانبه و همیشگی نیروهای مسلح در حوادث و بحران خاطرنشان شد : با توجه به نیاز همیشگی به اهدای خون و تامین فرآورده های خونی ، ورود و حضور بیشتر نیروهای مسلح احساس می شود ، با توجه به اینکه در حال حاضر هم در این مهم همکاری می نمایند ، اما امیدواریم از این پس با امضا تفاهم نامه با برنامه ریزی منسجم ترشاهد همکاری و حضور نیروی دریایی و یگانهای وابسته باشیم .

امیر عبدالوهاب طاهری فرماندهی نیروی دریایی ناوگان شمال به رسالت و ماموریت نیروهای مسلح در حفظ و حراست از مرزها اشاره کرد و گفت : گستردگی مرزهای ایران اسلامی در مرزهای خاکی موجب شده تا یگانهای مسلح نقش شایانی داشته باشند ، اما این مهم در نیروی دریایی فراتر از انتظار است و با توجه به محدوده مرزهای خاکی ، در مرزهای آبی گستردگی و توسعه بیشتری دارد که در نوع خود بسیار مهم ، حساس و استراتژیک است .

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان افزود : ارتش جمهوری اسلامی ایران به غیر از رسالت و ماموریت خود در حفظ و حراست از مرزهای کشور، در بعد اجتماعی منطقه ماموریتی خود هم سهیم است که نگاه به مقوله پراهمیت اهدای خون یکی از این مسئولیت ها است که غیر از نگاه به رسالت اجتماعی خود ، امری خداپسندانه و ضروری است که می طلبد علی رقم حضوری که ارتش و نیروهای مصلح در این مهم دارند و با توجه به نیاز سازمان انتقال خون بیش از گذشته سهیم باشند .

وی به ضرورت حفظ حریم خانواده در خانواده هایی که بیماران خاص دارند اشاره کرد و اظهار کرد : دست و پنجه نرم کردن با بیماری ، تامین هزینه های درمان و از سوی دیگر تامین خون و فرآورده های خونی موجب می شود تا انرژی زیادی از این خانواده ها بگیرد و رسالت سازمان انتقال خون در رساندن خون سالم بسیار ارزشمند است و موجب می شود تا باری از دوش این خانواده برداشته شود در پایان این دیدار لباس تیم بسکتبال ملوان نیروی دریایی بندرانزلی که با امضا کادر فنی ، بازیکنان ، ناخدا عیسی زاده ریاست تربیت بدنی ناوگان شمال و  امیر عبدالوهاب طاهری فرماندهی نیروی دریایی ناوگان شمال به انتقال خون استان گیلان اهدا شد .

شایان ذکر است تفکر اهدای این لباس پس از پیروزی تیم بسکتبال ملوان نیروی دریایی بندرانزلی پنجم آذرماه سال گذشته مقابل آذر شهر در لیگ دسته دوم باشگاههای کشور با دستور ناخدا عیسی زاده ریاست تربیت بدنی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) انزلی شکل گرفت و به احترام شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی اهدا گردید.

در ادامه حکم سفیر انتقال خون استان گیلان به امیر عبدالوهاب طاهری فرماندهی نیروی دریایی ناوگان شمال ، ناخدا بابک آل ابراهیم ریاست حفاظت اطلاعات منطقه چهارم دریایی ، حجت الاسلام حاج آقا کشاورز مدیریت عقیدتی سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی ، ناخدا عیسی زاده ریاست تربیت بدنی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) انزلی ، محمدعلی رضازاده سرمربی تیمهای بسکتبال ملوان نیروی دریایی بندرانزلی اهدا شد ، تا انشاا.. از این پس مقامات ارشد نظامی در فرهنگ سازی اهدای خون هم همیاران سازمان انتقال خون باشند .

 

 

 

 

یادآور می شود در این جلسه توافقاتی در خصوص فرهنگ سازی بیشتر صورت گرفت :

*برگزاری دوره های آموزشی توسط انتقال خون استان گیلان برای پرسنل کادر و وظیفه

*حضور مستمر و مدون واحدهای سیار انتقال خون در مراکز آموزشی ، اداری و یگانهای وابسته ، خانه های سازمانی

*درج بروشورهای تبلیغاتی در خانه های سازمانی و یگانهای وابسته

*چاپ بروشورهای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی انتقال خون در نشریات سازمانی

در پایان این دیدار دکتر احمد مرادی از امیر عبدالوهاب طاهری دعوت کرد تا با نزدیک شدن به ایام ماه محرم و کمپین " نذر اهدای خون به جای قمه زنی "  از انتقال خون بازدید نمایند . 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna