جمعه 31 فروردین 1403

محرم و صفر امسال هم ،Image result for ‫نذر خون به جای قمه زنی‬‎

نذر اهدا خون به جای قمه زنی

مرا هزار امید است و هر هزار تویی

در همه حال به هم بیندیشیم ، اهدا خون زمان و مکان نمی شناسد،

اهدا کننده خون سه پندار دارد،زکات سلامت،نذر خون و دیدن شوق بیمار از حیات دوباره

 

یادداشت سردبیر موج برنا –  همیشه ایام یک دلواپسی خاص در وجودم هست . خیلی وقتها به کلام استاد حسین پناهی فکر می کنم ؛ یاش به خیر خیلی راحت می گفت :

                                           خیلی وقتها دلم برای خودم تنگ می شود .

نه از روی بدگمانی ، اما فکر می کنم درست است که می گویند :

                        بعد از هر آرامش ، طوفانی هم هست و یا بعد از هر طوفان آرامشی هست .

هر وقت که قرار دلتنگ بشوم به شادی هم فکر می کنم و البته هر وقت شاد هستم به آنهایی که ممکن غم داشته باشند هم فکر می کنم ، روی همین اصل در اوج شادی بلند نمی خندم که اگر در اطراف من کسی غمگین هست ، مکدر نشود .

عکس این ماجرا هم هست ؛ در اوج غم سعی می کنم بلند زار نزنم چون معتقدم که در زمان شادی دیگران با آه من غمگینشان نکنم و اندوه را قسمت نکنم و البته همیشه سعی من این بوده که شادی را با دیگران تقسیم کنم .

 در همه حال به هم بیندیشیم ، اهدا خون زمان و مکان نمی شناسد

یک حقیقت محض وجود دارد ، گفته می شود که هر انسانی در هر 10 سال یکبار به خون نیاز پیدا می کند و از هر 10 نفر یک نفر نیاز به خون دارد . این ممکن است یک آمار منطقی یا قابل اتکا نباشد اما می توان  به عنوان یک تلنگر به آن نگاه کرد .

در یک مثال ساده دریک اتفاق فرخنده و در  بخش زایمان  نیاز به خون وجود دارد .

در انواع جراحی ها نیاز به خون وجود دارد .

متاسفانه در سوانح رانندگی ، در بیماران خاص نیاز به خون وجود دارد و در یک نگاه اجمالی نمی توان از هیچ از این مقوله ها اجتناب کرد ، در هر کدام از این مقوله ها بی شک نیاز به خون و اهدا خون وجود دارد .

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد

حادثه و رودیداد قابل پیش بینی نیست و بی شک باید در انتظار بود و امید است در حوادث خوب با مقوله خون و اهداخون در تماس باشیم ، بنابراین بهتر است با توجه به آمار ارائه شده که می تواند تامل برانگیز باشد ، از همین امروز به جمع اهداکنندگان خون بپیوندیم و فارق از التزام و نیاز به این موضوع بنگریم و با پیوستن به جمع اهداکنندگان خون بپیوندیم و به غیر از اهداخون در توسعه و فرهنگ سازی این مهم سهیم باشیم .

یک نگاه ویژه، یک حضور مستمر

برای اطلاع از نوع نیاز به اهداخون به بیمارستانهای بیماران خاص مراجعه بفرمایید ، بیماران سرطانی ، دیالیزی ، تالاسمی و هموفیلی ، سوانح رانندگی و با تنوع نیازها آشنا شوید ، با مشاهده نیاز آنها به خون و البته دیدن آلام آنها ، بی شک در گروه اهداکنندگان خون قرار خواهید گرفت .

برای اطلاع از نوع نیاز به اهداخون به سازمانهای انتقال خون مراجعه بفرمایید ، روزانه بیش از 100 مورد خودروهای امدادی در انتقال خونها حاضر می شوند و برای انتقال یک تا چند کیسه خون ، کیسه پلاکت اقدام می نمایند و متاسفانه این نیاز حقیقت دارد و به راستی باید به این نیاز بیشتر اندیشید .

 بعضا در بسیاری از ایام به دلیل مسائل مختلف و مشکلات سر راه اهداکنندگان من جمله سرما ، گرما ، ماه مبارک رمضان با عنایت به ساعت کار ادارات و حتی خود سازمانهای انتقال خون ، سازمان انتقال خون با مشکل تامین خون و مشتقات آن  مواجه خواهند شد .

Image result for ‫نذر خون به جای قمه زنی‬‎Image result for ‫نذر خون به جای قمه زنی‬‎Image result for ‫نذر خون به جای قمه زنی‬‎

محرم و صفر امسال هم ،نذر اهدا خون به جای قمه زنی

بی شک یکی از پندارهای صحیح اهداکنندگان خون ، پرداخت زکات سلامت است،  بنابراین :

بخش اول این گام زکات سلامتی  است

یکی دیگر از پندارهای صحیح اهداکنندگان خون ، نذراهداخون  است ، بنابراین :

بخش دوم این گام نذر اهداخون است

یکی دیگر از پندارهای صحیح اهداکنندگان خون ،دیدن شوق چشمان منتظر بیماران است ، بنابراین :

بخش سوم دیدن شوق چشمان منتظر بیماران است ، به واسطه حیات دوباره

من یک اهداکننده خون هستم ، من نذرم دیدن  شوق چشمان بیماران است ، نیاز من به نیاز بیماران گره خورده ، نیاز من دعای خیر توست و من به همراهیمان می بالم ، به صبوریتان ، به همت والا برای تحمل آلام و این شوق ادامه حیات الگو من خواهد بود تا مقاوم باشم و در مقابل مشکلات بیاستم و مبارزه کنم .

محرم در راه است ، ماه پیروزی خون بر شمشیر ، ماه امر به معروف و نهی از منکر و ماه محرم ماه شهادت حسین (ع) است .

محرم امسال من هم در نذر اهدا خون شرکت می کنم ، نذرم را با امام حسین (ع) در میان می گذارم تا ضامن و شفیع من باشد و حاجتم را گرفتم با حسینیان دوباره ندای" لبیک یا حسین (ع)"را بلند نجوا کنم .

#موج_برنا_اهدای_نذر_خون

Image result for ‫نذر خون به جای قمه زنی‬‎Image result for ‫نذر خون به جای قمه زنی‬‎

 

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna