جمعه 10 فروردین 1403

خوان دوم جشنواره مطبوعات منطقه آزاد،باشگاه خبرنگاران جوان

دراولین جشنواره مطبوعاتمنطقه آزاد انزلی چهره های جوانانی دیده می شد که نمایندگان نسل اول باشگاه خبرنگاران جوان بودند و موفقیتهای امروز

سرویس اجتماعی  موج برنا-اولین جشنواره مطبوعات ،پایگاههای خبری و خبرگزاریها باشکوه ، شایسته و در خور تحسین برگزار شد و جدا  از همه خوبیهایی که داشت 7 خان گسترده رسانه ای در گیلان را به عرصه نمایش گذاشت ، بنا داریم با بازخوانی 7 خوان این همایش خوب رسانه ای به بهانه روز خبرنگار از برگزار کنندگان آن تشکر کنیم .

بی شک عوامل اجرایی درگیر این ماجرا فاتحین قله های سربلندی این افتخار هستند اما نوعی نگاه در این بازخوانی وجود دارد که خالی از لطف نیست ،افراد ، شخصیتها و سازمانهایی که از نقش سازنده آنها کمتر صحبت است .

توضیح این نکته ضروری به نظر می رسد که اولویتی در این 7 خوان نبوده و صرفا به ترتیب حروف الفبا نگارش شده است.

در خوان اول به امین افقی مدیر موفق روابط عمومی منطقه آزاد انزلی رسیدیم و به صورت مختصر و مفید از غریب به 3 دهه فعالیت رسانه ای او با هم به مرور پرداختیم .

در جشنواره مطبوعات چهره های جوانانی دیده می شد که نمایندگان نسل اول باشگاه خبرنگاران جوان بودند ،  اما چرا به چه علت ؟

باشگاه خبرنگاران جوان در سال شروع به کار کرد ، کانونی که قرار بود در کنار صداو سیما بتواند هنرجویانی را از از سنین پایین پرورش دهد و پس از آموزش تئوری و کتبی ، کارگاهی و میدانی مهیای حضور در بازار کار در رسانه باشند ،  عکاس ، تصویر بردار ، نویسنده ، تهیه کننده و خبرنگارانی که بتوانند کار کارگاهی را میدانی کنند و با کسب مهارت در طول سالهای آموزش برای امرار معاش و کسب و کار خود در مرحله اول گام بردارند و در گام دوم افرادی مفید برای رسانه باشند .

پس از اتمام اولین دوره ، دوره ای که با همت و تلاش اساتیدی چون استاد رسولی به پایان رسید و با همت و هدایت استاد رسولی و کامران جعفری که در رسانه های مکتوب و صدای و رادیو فعالیت آزمایشی خود را آغاز نمودند .

تعدادی از هنرجویان به کار میدانی پرداختند ، هرچند در این میان نوابغی کشف ، پرورش و هدایت  داده شدند اما نتوانستند جذب یازار کار شوند و رزق وروزی عهد و عیال را تامین کنند ، اما علاقمندانی بودند که با اصرار و تمرین و تمرین شایستگی خود را برای یک اعتماد ساده فراهم کردند و تنها برای تامیت تعلق خاطر وارد عرصه کار و کارزار شدند .

اما عده ای هم به این بخش اکتفا نکردند و راه را ادامه دادند و به ادامه تحصیل پرداختند و علی رقم رشته های مرتبط و غیر مرتبط به فعالیت پرداختند .

خان دوم جشنواره مطبوعات باشگاه خبرنگاران

اما این تلنگر از کجا به ذهن بنده رسید ؟

در این جمع و در میان جمعیت چهره ها و اسامی آشنایی به چشم می خورد که در حال حاضر چهره های شاخص رسانه هستند و این راه را از باشگاه خبرنگاران آغاز کردند و این جشنواره فرصتی شد تا یادی کنیم از همه کسانی که در حال حاضر شخصیتهای هنری ، رسانه ای هستند که باید باشگاه خبرنگاران را بانی این اتفاق خوب دانست ، به این بهانه یادی می کنیم از همه هنرجویان دیروز و شخصیتهای خوب و خاص امروز که این یادآوری نوعی سپاس از بانیان باشگاه خبرنگاران است و در واقع خود شخصیتهایی که با تلاش و پشتکار امروز در این جایگاه هستند .

Image result for ‫فهیمه هاشمی خبرگیلان‬‎

خانمها به ترتیب حروف الفبا :

سمیه عظیمی           روابط عمومی انتقال خون گیلان ،مدیر مسئول پایگاه خبری موج برنا     

فهیمه هاشمی         خبرنگار صدا و سیما

فتوحی                خبرنگار دیار میرزا

فخارمنش            خبرنگار صدا و سیما

Image result for ‫یوسف گلشن‬‎Image result for ‫مجتبی پوربخش‬‎Image result for ‫سعید علیپور‬‎

آقایان به ترتیب حروف الفبا

مجتبی پوربخش     تهیه کننده ، مجری و گزارشگر شبکه تلوزیونی ورزش

سعید علیپور          مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان

 یوسف گلشن       مدیر اسبق روابط عمومی استانداری گیلان ، مشاور استاندار البرز

امید عزتی          گزارشگر شبکه باران

نوروزی              گزارشگر خبر باران ، واحد مرکزی خبر

نظر پور              دستیار تهیه گروه ورزش باران

قاسمی               خبرنگار و گزارشگر رسانه ملی

کلام آخر اینکه در جشنواره مطبوعات منطقه آزاد انزلی این تلنگر با دیدن همه تلاشگران عرصه رسانه و خبر موجب شد تا هفت خوان شکل بگیرد و در اولین بخش به امین افقی مدیر موفق رواب عمومی منطقه آزادانزلی رسیدیم و در دومین خوان به اهالی باشگاه خبرنگاران جوان رسیدیم . عده ای هر چند انگشت شمار اما موفق از بیش از 2000 نیروی تربیت شده متخصص در باشگاه خبرنگاران جوان ، که از تلاش ، پشتکار، صبرشان و البته موفقیتشان باید بالید و افتخار کرد .

 در انتها باید گفت آفرین و تحسین بر طراح این طرح ، آفرین بر مردان و زنان پرتلاشی که این مسیر را پیمودند و قدردان این همت والا شدند . خداقوت و همچنان پیروز و موفق باشید .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna