پنج شنبه 9 فروردین 1403

روز اول هفته سوم لیگ برتر فوتبال در تهران ، اهواز و قائمشهر با 2 دوگل و دو تساوی آغاز شد ، سپیدرود و گسترش فولاد به تعویق افتاد

سرویس ورزشی موج برنا – هفته سوم لیگ برتر فوتبال جام خلیج همیشه فارس که قرار بود با 4 دیداردر روز نخست پنجشنبه 18 مرداد آغاز شود ، با تعویق افتادن دیدار فولاد گسترش و سپیدرود در روز جمعه برگزار می شد و با 3 دیدار برگزار شد . از ساعت 18:30 ایتدا سایپا میزبان ذوب آهن بود و از ساعت 20:30 ابتدا استقلال خوزستان میزبان پرسپولیس بود و در آخرین دیدار نساجی قائمشهر میزبان پارس جنوبی جم بود  .

*برانکو امتیاز مهم را در جنگ اهواز جا گذاشت،استقلال خوزستان 0 پرسپولیس 0

تساوی در زمین و شکست در سکوها ، بازی پربرخورد دو تیم مستطیل سبز  توسط بازیکنان و نبرد تن به تن  سکوها بین هواداران در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

استادیوم  غدیر اهواز با حضور  حدود 10 هزار تماشاگر شاهد برگزاری دیداراستقلال خوزستان و پرسپولیس بود ،دیدار  نه چندان مطلوب دو تیم که گرمای هوا و درگیری روی سکوها روی آن کاملا تاثیر گذاشته بود و نهایتا با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

برانکو که به دنبال تصاحب صدر جدول از هفته های ابتدایی لیگ بود  به پیروزی ارزشمند مقابل حریف نه چندان قدرتمند خود می اندیشید ، اما در نهایت نتوانست به برد مدنظر دست یابد. در سمت مقابل نیز داریوش یزدی که چشم به ضدحملات و پرس شدید دوخته بود تا از شکست خانگی خلاصی یابد  توانست به اتفاقی که دنبال آن بود دست یابد.

 

دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس  با حاشیه استارت خورد، هواداران اهوازی پیش از سوت آغاز بازی با سنگ پرانی مانع از شروع این دیدار شدند و بعد از دقایقی شرایط برای بازی مساعد شد. گرمای 46 درجه ای اهواز در زمان برگزاری بازی روی عملکرد هر دو تیم تاثیر گذاشته بود و  نمایش موفقی از دو تیم چه از میزبان و میهمان به چشم نمی خورد . استقلال خوزستان البته در همان دقایق ابتدایی با حرکت انفرادی خشتان یک موقعیت نصیب خود کرد که شجاع خلیل زاده مانع از باز شدن دروازه بیرانوند شد. در دقیقه 24 اولین حمله جدی پرسپولیس با ضربه فنی بشار رسن به راحتی در اختیار حسن پورحمیدی قرار گرفت،  در دقیقه 30 نیمه اول، داور با قطع بازی بازیکنان دو تیم را به استراحت دعوت کرد. کولینگ بریک داور با توجه به دمای 46 درجه‌ای اهواز از سوی کادر داوری برای بازیکنان دو تیم در نظر گرفته شد. دقیقه 45 روی ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه، استقلال خوزستان صاحب موقعیت شد که ضربه آل نعمه با برخورد به دیوار دفاعی پرسپولیس برگشت داده شد.

    در نیمه دوم و دقیقه 61 حرکت پا به توپ نعمتی به سمت محوطه جریمه روی خط با خطای مدافع استقلال خوزستان همراه شد تا یک ضربه ایستگاهی نصیب سرخپوشان شود. این ضربه را بشار رسن با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوت کرد. در     دقیقه 65: پاس در عمق سیدجلال حسینی با ضربه دیدنی علی علیپور با برخورد به تیرک دروازه راهی اوت شددردقیقه 3 وقتهای اضافه( 3+90)خطای خشن روی علی علیپور باعث عصبانیت مهاجم پرسپولیس شد. درگیری او با شاه مکوند در ادامه با ورود شجاع خلیل زاده شدت بیشتری گرفت تا داور هر دو بازیکن را با کارت جریمه مواجه کند.

اخطاریهای این دیدار :

وحید حمدی نژاد(42) میثم کریمی(82) میثم شاه مکوند(92) از استقلال خوزستان و احسان علوان زاده(89) سیامک نعمتی (89) شجاع خلیل زاده(92) از پرسپولیس با دریافت اخطار از داور مواجه شدند .

حواشی دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس:

    اتوبوس پرسپولیس در زمان ورود به استادیوم با حمله هواداران رقیب مواجه شد و مجبور شدند از در ورودی دیگری وارد استادیوم شوند.

    برانکو ایوانکوویچ با ورود به زمین با تشویق ویژه ای از سوی هواداران مواجه شد و بنرهایی نیز در حمایت از او در جایگاه ها نصب شده است.

    کادرفنی پرسپولیس اعتقاد دارد مجموعه استادیوم غدیر با آبیاری کردن پیش از بازی باعث خراب شدن چمن و شرجی شدن آن شده‌اند تا شرایط مناسبی برای این بازی شکل نگیرد.

    تدابیر امنیتی شدیدی در ورزشگاه غدیر اهواز انجام شده و نیروهای انتظامی بالغ بر هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند.

    در اتفاقی عجیب هواداران استقلال خوزستان در ابتدای بازی با سنگ پرانی خود مانع از شروع بازی شدند.

داوران دیدار:

وحید کاظمی داور این دیدار بود و علیرضا ایلدورم و علی اکبر نوری داوران کمک این دیدار بودند .

نهایتا با این تساوی پرسپولیس با 3 بازی و 7 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت .

 

*جدال بی‌نتیجه جوان‌ترین مربیان لیگ در هفته سوم ،نساجی 1پارس جنوبی 1 ، قائم‌شهر همچنان در آرزوی پیروزی خانگی

تقابل شاگردان نکونام و تارتار برنده نداشت تا تماشاگران نساجی برای سومین مسابقه متوالی در حسرت برد بمانند.

نساجی قائمشهراز ساعت 20:30 در استادیوم  شهید وطنی قائم‌شهر با حضور 15000 تماشاگرمیزبان پارس جنوبی جم بود .

 نساجی مازندران که بعد از پایان انتظار  24 ساله بازگشت به سطح اول فوتبال ایران بود و این فزصت میسر شد ، در هفته نخست میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود ولی علی رغم بازی خوب و حملاتی که داشت، روی تنها یک اشتباه فردی گل خورد و بازنده زمین را ترک کرد، در دیدار مقابل تراکتورسازی یک امتیاز ازنماینده  تبریز بگیرد . نهایتا نساجی با شرایط نسبتاخوبی برابر پارس جنوبی جم صف آرایی کند  و امیدوار به نخستین پیروزی فصل باشد.

این دیدار پر تلاطم  با تک گل محمد عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی در دقیقه 29 هیجانی به خود گرفت و هواداران در انتظار گلهای بیشتر و پیروزی در این دیدار بودند .این دیدار با تک گل نساجی در  نیمه اول به پایان رسید .

 اما در دقیقه 53 با گلی که ابراهیم صالحی در شلوغی محوطه جریمه نساجی به ثمر رساند، به تساوی رضایت دادند و به دومین امتیازشان در لیگ هجدهم دست یافتند؛ شاگردان مهدی تارتار هم بعد از شکست برابر فولاد و پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان، امشب هم نمایش پایاپایی برابر نساجی ارائه داد و با یک امتیاز قائم‌شهر را ترک کرد.

پیام حیدری داور  این دیدار با کمک‌های علی میرزابیگی و  محمدعلی پورمتقی و نظارت علیرضا یزدانی ناظر این دیدار و با حضور امیر عرب‌براقی داور  چهارم این دیدار را قضاوت کرد .

حواشی این دیدار :

     ظرفیت استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر در فاصله حدود دو ساعت به شروع مسابقه کاملا تکمیل شد. حدود 200 نفر از تماشاگران پارس جنوبی که بیش از 25 ساعت در راه جم به قائم‌شهر بودند، در بخشی از ورزشگاه شهید وطنی حضور دارد.

    لطفی، مدافع پارس جنوبی از دقیقه سوم با سر بانداژ شده به زمین بازگشت.

     نخستین گل خانگی نساجی در تاریخ لیگ برتر را عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی زد و به نام خود ثبت کرد.

     به دلیل گرمای هوای قائم‌شهر پیام حیدری، داور مسابقه در دقیقه 31 بازی را متوقف کرد و دو دقیقه به بازیکنان استراحت داد. همانند نیمه اول و در دقیقه 75 داور مسابقه به دلیل رطوبت و گرمای بالای هوا، اعلام وقت استراحت کرد.

     در دقیقه 2+90 صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پارس جنوبی در برخورد توپ با دست مدافع این تیم اتفاق افتاد که داور اعلام پنالنی نکرد.

*رفقای کی‌روش به تساوی رضایت دادند ، سایپا 0- ذوب آهن 0؛ یک امتیاز برای سبز و نارنجی

علی دایی و شاگردانش در سایپا از ساعت 18:30 در ورزشگاه دستگردی به مصاف ذوب آهن رفت  ، تساوی شاگردان دایی پس از شکست در دیدارمقابل پیکان، در بازی مقابل دیگر تیم صنعتی لیگ برتر میزبانی خواهند کرد.

شاگردان دایی بعد از شکست مقابل پیکان به پیروزی خانگی مقابل ذوب آهن دل بسته بودند و در مقابل  ذوبی ها پس از تساوی در دیدار قبلی خود برابر استقلال، در بازی هفته سوم باید در تهران به میدان بروند آنها که یکی از تیم های چهار امتیازی لیگ محسوب می شوند باید برای کسب دومین پیروزی با شاگردان دایی روبرو شوند .

در دقیقه ۳ اولین حمله این دیدار  توسط نارنجی پوشان رقم خورد و خطر بازیکنان این تیم درون شش قدم با واکنش مظاهری مهار شد.در دقیقه ۱۰  سایپا با شوتی دقیقه تیم مهمان را نشانه گرفتند اما باز هم گلر ملی پوش ذوبی ها توانست این توپ را مهار کند. در دقیقه ۱۴  ارسال بلند اوت دستی بازیکن سایپا درون محوطه ذوب با فشار بازیکنان سایپا دروازه سفیدپوشان را تهدید کرد اما فخرالدینی به خوبی توپ را از محوطه خطر دور کرد. دردقیقه ۱۴ ضربه خطرناک بازیکن سایپا زیر تیرک دروازه با سوپرواکنش مظاهری راهی کرنر شد. دردقیقه ۱۸  شوت سنگین مسلمان با فاصله کمی از بالای دروازه سایپا راهی اوت شد. دقیقه ۳۵  حرکت تمرین شده ذوبی ها روی ضربه ایستگاهی با شوت محکم حدادی فر ادامه یافت اما از بالای دروازه سایپا با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در نیمه دوم و در دقیقه ۴۸ شوت دیدنی مسلمان از روی ضربه ایستگاهی با واکنش به موقع و زیبای منادی راهی کرنر شود.

دقیقه ۶۹  ضربه دیدنی فخرالدینی از زاویه بسته با واکنش زیبای منادی راهی کرنر شد. دقیقه ۸۲  حمله خطرناک نارنجی پوشان چیزی نمانده بود تا دروازه سایپا را باز کند اما اشتباه مهاجم این تیم باعث شد تا این توپ از بین برود. دقیقه ۸۶ ضربه ایستگاهی نارنجی پوشان با تعلل بازیکن این تیم از بین رفت. دقیقه ۹۰ هم ارسال بلند و خطرناک سایپایی ها با واکنش مظاهری دفع شد.تا نهایتا این دیدار هم دومین تساوی  هفته سوم رقم خورد و سایپا و ذوب آهن به تساوی صفر رضایت دادند .

  حسین زرگر داور این دیدار با کمک های آرمان اسعدی و  امیر مبشر این دیدار را قضاوت کردند .

کارت قرمز و  زرد:رضا علیاری(۳۴) از سایپا و محمدرضا عباسی(۳۸)- مهران درخشان مهر(۵۶، ۸۳) از ذوب‌آهن با دریافت کارت زرد جریمه شدند و مهران درخشان مهر (83) اخراج شد.

 بهترین بازیکن:

میلاد فخرالدینی، مدافع راست ذوب آهن در نیمه اول یکبار منجی تیمش شد و شوت بازیکن سایپا را با ضربه سر از روی خط دروازه بیرون کشید. او با حرکات سرعتی خود بارها از سمت راست نفوذ کرد و موفق به گرفتن خطا از مدافعان حریف شد.


 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna