سه شنبه 28 فروردین 1403

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری موج برنا - مسعود رهنما مدیرکل ورزش گیلان در جلسه مطبوعاتی چهاردهین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر که صبح روز چهارشنبه 14 بهمن در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان برگزارشد گفت :حضور آناتولی کارپوف یکی از اساتید برجسته تاریخ شطرنج جهان به عنوان میهمان ویژه در مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی جام خزر ، نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این دوره از مسابقات دارد .

مسعود رهنما با توجه به نزدیکی مسابقات بین المللی شطرنج که 460 ورزشکار زبده از 19 کشور جهان درآن حضور خواهند یافت ، از فعالیت های برنامه محور هیات شطرنج گیلان قدردانی کرد و افزود :اگر به طرح آمایش سرزمینی و جامعه ی آماری رشته های مختلف ورزشی نگاه ویژه ای داشته باشیم  می توانیم روند توسعه را مدیریت کرده و به آرمان های خود نزدیک شویم .

مسعود رهنما به حمایت های ویژه منطقه آزاد انزلی از رقابت های بین المللی اشاره کرد و خاطرنشان شد : شطرنج استان گیلان همگام با امکانات سخت افزاری در بکارگیری نیروهای انسانی متخصص هم عملکرد قابل ملاحظه ای داشته است .

وی از تشکیل ستاد ویژه برگزاری این دوره از رقابت ها بعنوان نکته ی مثبت یاد کرد و افزود :با ورود تیم جدید مدیریتی در منطقه آزاد انزلی و رویکرد متفاوت به فرایند توسعه همه جانبه ورزش، روند توسعه فضاهای ورزشی منطقه آزاد شتاب بیشتری داشته است و حمایت از هیات های ورزشی و میزبانی مسابقات بزرگ نیز بر افزایش موفقیت های ورزشی استان گیلان خواهد افزود .

مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی هزینه کردن در ورزش را سرمایه گذاری پرسود و آورده ای مطمئن در ایجاد نشاط و شادابی آحاد جامعه نامید و تصریح کرد :در کنار توسعه زیر ساخت های ورزشی ،با کمک مدیرکل ورزش و جوانان میزبانی مسابقات شطرنج ،جت اسکی کشور ،والیبال ساحلی را خواهیم داشت و در همین راستا برای توسعه توریسم ورزشی و جذب سرمایه گذار مسابقات بین المللی را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی  افزود :  مسابقات بینالمللی فرصت ارزشمندی برای توسعه توریسم است و برگزاری این مسابقات موجب جلب توجه و جذب سرمایهگذاران به حوزه ورزش میشود.

مجید فاتحی با بیان اینکه گسترش فعالیتهای ورزشی جامعه را در مقابل آسیبهای اجتماعی واکسینه میکند، افزود: یکی از رویکردهای منطقه آزاد انزلی بعنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور، علاوه بر توسعه تجارت و گسترش جنبههای اقتصادی، گسترش ابعاد فرهنگی، ورزشی و اجتماعی است.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه هزینهکرد در حوزه ورزش در حقیقت نوعی سرمایهگذاری است و درکاهش نا هنجاریهای اجتماعی در جامعه موثر بوده و برای شناسایی، رشد گردشگری ورزشی و توسعه اقتصادی و فرهنگی مفید واقع خواهد شد تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی به ویژه طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه ورزش با همکاری ادارهکل ورزش و جوانان استان داشته است.

فاتحی میزبانی و برگزاری مسابقات و توسعه زیرساختهای ورزشی را از فعالیتهای منطقه آزاد انزلی در حوزه ورزش برشمرد و گفت: برگزاری مسابقاتی همچون جت اسکی کشور، والیبال قهرمانی ساحلی، جشنواره اسب کاسپین و توسعه زیرساختهای ورزشی از اهم حرکات ورزشی منطقه آزاد انزلی طی سالهای اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی  تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر و مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات و اردوهای مختلف ورزشی است یادآور شد: امیدواریم با داشتن 16 زمین فوتبال و 3 سالن ورزشی ،  منطقه آزاد انزلی بتواند کمک شایانی به ارتقای شاخص استان در این بخش با کمک بخش خصوصی و توسعه سرمایهگذاری کند.

بیات رییس هیات شطرنج گیلان که تاکنون سیزده دوره مسابقات بین المللی را مدیریت کرده است از فقدان فضای مناسب برای انجام رقابت های بین المللی دانست و گفت :با تکمیل سالن منطقه آزاد و هتل های بزرگ و امکانات این منطقه دورنمای برگزاری مسابقات بین المللی شرایط مطلوب تری خواهد یافت .

در ادامه رسولی عضو شورای شهر رشت گفت :برای جذب و ماندگاری گردشگران در استان گیلان باید از همه ی توانمندی های موجود استان به نحو شایسته استفاده کنیم و ورزش یکی از مهمترین و جذابترین آنهاست

عباسی دستیار ویژه مدیرکل در امور هیئتهای ورزشی ، از تنگناهای مالی و بحران های فزاینده ای که درورزش گیلان وجود داشته گفت وافزود :مسعود رهنما بعنوان مدیری که در فضای بحران به اداره امور پرداخته است ،بواقع از غرور ملی خود در فرایند توسعه ورزش گیلان گذر کرده و برای دستیابی به اهداف مورد نظراز هر گونه تلاشی دریغ نکرده است .

کارشناس ورزش  با پیش بینی اینکه ورزش گیلان از سال 95 تا 98 به موفقیت های بزرگی دست خواهد یافت و نقد سازنده و بدور از حب و بغض در فضای رسانه ای را لازمه همگرایی در شاکله های توسعه استان ارزیابی کرد ./331/ع/

سمیه عظیمی

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna