شنبه 1 اردیبهشت 1403


 

روز دوم هفته دوم در تهران ، تبریز ، آبادان و رشت برگزار شد و 14 گل به ثمر رسید و میانگین 3 و نیم گل در هر دیدار

هفته دوم به روز ملی اهداخون با شعار اهدا خون ،اهدا زندگی

سرویس ورزشی موج برنا – هفته دوم لیگ برتر فوتبال جام خلیج همیشه فارس با 4 دیدار در روز دوم هفته دوم پیگیری  شد و پرسپولیس میزبان فولاد خوزستان بود ، تراکتور میزبان نساجی بود ، صنعت نفت آبادان میزبان گسترش فولاد بود و سپیدرود میزبان سپاهان بود .

در ابتدای این دیدار امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان ، خداداد عزیزی سرمربی  و مهرداد میناوند مربی سپیدرود به مناسبت 9 مرداد روز ملی انتقال خون با اهدا لوح یادبود و هدایایی تقدیر شدند .

اما دیدار سپیدرود رشت و سپاهان اصفهان بیش از یک رقابت در لیگ برتر فوتبال بود . دیداری نابرابر که تیم جوان سپیدرود با هدایت  خداداد عزیزی که با شرایط ویژه لیگ هجدهم را آغاز کرد و تا هفته پایانی کش و قوسهای مالکیت موجب شد نتواند در جذب بازیکن و تمرینات موفق ظاهر شود ، تیمی که در دو بازی اخیر نشان داد از بدنسازی و هماهنگی دور مانده است .

در مقابل سپاهان ستاره های بزرگی را  در اختیار دارد از 11 بازیکن اصلی و نیمکت قدرتمندی بهره می برد و با هدایت امیر قلعه نویی مدعی قهرمانی است.

پیش از این دیدار به نظر می رسد با  این شرایط کسب یک امتیاز هم برای سپیدرودی که در هفته اول  3 بر صفر مقابل  سایپا شکست را پذیرفته بود ، مطلوب بود و می تواند به هفته های آینده دلخوش باشد ، در مقابل  سپاهان برای جبران تساوی خانگی مقابل نفت آبادان برای کسب اولین پیروزی آنهم خارج از خانه دلخوش کرده بود و تلاش می کرد تا در تیمهای صدر جدول جا خوش کند .تلاش سپاهانیها خیلی زود ثمر داد و هم با گل هایی که به ثمر رساند شیرازه تنها نماینده گیلان از هم پاشید و اولین گل این دیدار در دقیقه 7 بعد از برخورد ضربه ایستگاهی سپاهان به دیوار دفاعی سجاد شهباززاده ، صاحب توپ شد و به صورت مستقیم وارد دروازه شد و گل اول سپاهان به ثمر رسید.

اما  در دقیقه 23 دریبل مدافع سپیدرود توسط محمد ایرانپوریان و ضربه این بازیکن به پای مدافع سپیدرود برخورد کرد و  در ادامه توپ به ساسان انصاری رسید تا او با یک ضربه فنی و زیبا توپ را به کنج دروازه سپیدرود بفرستد و گل دوم تیمش را بزند.

در دقیقه 27 بازیکنان سپاهان به مهرداد محمدی ختم شد و  توپ را به صورت عرضی به دهانه دروازه فرستاد تا ساسان انصاری دروازه سپیدرود را باز کند.در دقیقه 39 پاس کی روش استنلی برای مهرداد محمدی این بازیکن را در موقعیت مشکوک به آفساید با دروازه بان سپیدرود تک به تک کرد و او با یک بغل پا گل چهارم را وارد دروازه تیم رشتی کرد.

پس از گل چهارم تماشاگرانی که 1ز بدو ورود تیمشان یک صدا سپیدرود را تشویق می کردند  از جبران نتیجه نا امید شده بودند به تشویق سپاهان پرداختند و در ادامه این دیدار با نتیجه 4 بر صفر سپاهان در نیمه اول به پایان رسید .

در دقیقه 54 ارسال محمد کریمی با ضربه سر سجاد شهباززاده دومین گل خود و گل پنجم را در این مسابقه به ثمر برساند.

در دقیقه 65 بازیکن سپاهان از جناح چپ با عبور از مدافعان سپیدرود روی سر محمد ایرانپوریان نشست تا او با ضربه به سمت مخالفت دروازه حریف را باز کند.

تلاش سپیدرودیها در نیمه دوم بیشتر شده بود و نهایتا در دقیقه 77 برخورد محمد ایرانپوریان با حسین ابراهیمی در محوطه جریمه سپاهان  موجب شد تا داور اعلام پنالتی به سود نماینده رشت کند . ابراهیمی خودش پشت توپ قرار گرفت و دروازه نیازمند را گشود تا تنها گل سپیدرود رقم بخورد و این دیدار با نتیجه 6 بر 1 سپاهان به پایان رسید و در نهایت یک برد ارزشمند با تفاضل 5 گل به حساب شاگردان امیر قلعه نویی ثبت شد.

قضاوت این دیدار که در ورزشگاه سردار جنگل با 5000 تماشاگر برگزار شد ، با  محمدحسین زاهدی فرد بود و  یعقوب حجتی و علی اکبر عظیم پور کمک داوران این دیدار بودند و امیر عرب براقی داور چهارم بودند و فریدون اصفهانیان ناظر این دیدار هستند .

 *پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان در روز بازگشت منشا و درخشش سیا!

شاگردان برانکو در یک بازی تهاجمی توانستند پیروزی شیرینی را در آزادی و مقابل هواداران خود کسب کنند.

پرسپولیس که برد سختی را در اول به نام خود کرده بود، اینبار در ورزشگاه آزادی و در حضور 45 هزار تماشاگر مشتاق  توانست یک نمایش متفاوت و تهاجمی را برابر فولاد به جا گذاشته و به برتری سه گل دست پیدا کند تا صدر جدول را بار دیگر از آن خود کند.

 

 

 

پرسپولیس و فولاد که در جدال هفته اول خود مقابل پدیده و پارس جنوبی به برتری دست یافته بودند، به دنبال پیروزی دوم خود بودند و این پرسپولیس بود که با انجام نمایشی هجومی و متفاوت از دیدار اول خود حریف را در نیمه اول کاملا تحت تاثیر خود قرار داد.

 در دقیقه 20، سیامک نعمتی با شوت از پشت محوطه جریمه فولاد با برخورد به زمین جلوی پای دروازه بان این تیم، به تور دروازه چسبید تا پرسپولیس از حریف پیش بیفتد.. در دقیقه 65 پاس دیدنی عالیشاه پشت محوطه جریمه برای علیپور، با کات بک این بازیکن در شش قدم برای منشا همراه شد تا ضربه پایانی مهاجم نیجریه ای تبدیل به گل دوم شود.

و بالاخره در دقیقه 75 سیامک نعمتی سماجت هافبک آماده ی این روزهای ترکیب پرسپولیس برای توپگیری و در ادامه حرکت پا به توپ او درون محوطه جریمه با ضربه تمام کننده اش گل سوم سرخپوشان را به ثبت رساند.

آمادگی بالای بشار رسن و امید عالیشاه با خلق موقعیت های مناسبی برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ همراه شد تا در نهایت تنها یکی از آنها با ضربه از پشت محوطه جریمه سیامک نعمتی به ثمر بنشیند و پرسپولیس برنده نیمه اول را راهی رختکن شد.

اتفاق تلخ اما برای پرسپولیس در نیمه اول مصدومیت دوباره و سریالی کمال کامیابی نیا از ناحیه کتف بود که برانکو را مجبور به تعویض این بازیکن کرد. پرسپولیس که از محرومیت نقل و انتقالاتی رنج می برد در صورتی که این بازیکن نیز دیدارهای آتی را از دست بدهد با مصائب بیشتری همراه خواهد بود.

بازیکن برتر:

سیامک نعمتی در اوج آمادگی به مهره‌ای تاثیرگذار در ترکیب پرسپولیس تبدیل شده است. بعد از کسب پنالتی سه امتیازی در بازی اول، او در بازی مقابل فولاد نیز دو گل برای تیمش به ثمر رساند تا چهره ویژه این بازی لقب گیرد.

قضاوت این دیدار با  حسین زرگر بود و محمدرضا ابوالفضلی و حسن یوسفی کمک داروان این دیدار بودند .

*تراکتورسازی تبریز 1- نساجی قائمشهر 1 در روز تعویض طلایی نکونام

شاگردان توشاک در دومین بازی متوالی فصل به تساوی رسیدند و نساجی توانست نخستین امتیاز لیگ برتری را با در تبریز بگیرد.

تراکتور سازی تبریز از ساعت 20 در مجموعه ورزشی یادگار امام بدون تماشاگر میزبان نساجی قائمشهر بود . تراکتورسازی بعد از عملکرد پُر سر و صدا در نقل و انتقالات و جذب بازیکنان داخلی و خارجی و مهم‌تر از همه حضور جان توشاک سرشناس روی نیمکت، نخستین مسابقه فصل را با تساوی برابر نفت مسجدسلیمان پشت سر گذاشت ولی آنها امشب که در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام میزبان نساجی مازندران، دومین تیم تازه لیگ برتری شده رفتند، امیدوار بودند تا بتوانند نخستین پیروزی فصل را جشن بگیرند، اما با وجود اینکه با گل تماشایی استوکس، خرید جدیدشان در دقیقه 40 پیش افتادند، در ادامه نتوانستند برتری خود را حفظ کنند تا محمدمهدی نظری، بازیکن تعویضی نساجی در دقیقه 66 بازی را مساوی کند.

تلاش شاگردان توشاک برای زدن گل دوم تا پایان مسابقه ثمری نداشت و در سمت مقابل نساجی هم فرصت‌های خوبی از دست داد تا در نهایت تراکتور به دومین تساوی پیاپی در لیگ هجدهم و نساجی به نخستین امتیاز در این فصل دست پیدا کند.

رضا کرمانشاهی داور این دیدار با کمک‌های علیرضا ایلدروم و جواد مداحاین دیدار راقضاوت کردند .  علی صفایی داور چهارم بود و  حسین خانبان.ناظر این دیدار بود .

اخطار ها در  این دیدار : علی طاهران(32) از تراکتورسازی ، مجتبی ممشلی(43)- محمد عباس‌زاده(63)- حامد لک(72)- محمدمهدی نظری(80)  از نساجی

بهترین بازیکن در این دیدار :

محمد آبشک، هافبک نساجی با ارسال‌های خطرناک و پاس‌های در عمق خود بارها خلق موقعیت کرد که مهاجمان این تیم نتوانستند از فرصت‌هایی که او به وجود می‌آورد، استفاده کنند ولی با این وجود آبشک در کارهای دفاعی هم موفق عمل کرد و جزو نفرات تاثیرگذار نساجی بود؛ در سمت مقابل نیز آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی تراکتور در نخستین بازی برای این تیم خوش درخشید و علاوه بر زدن یک گل تماشایی، کیفیت بالای خود را با دوندگی‌های بی‌امان و شوت‌های خطرناک نشان داد.

*تساوی یک صنعت نفت آبادان و گسترش فولاد تبریز با دو گل دیرهنگام

دو تیم صنعت نفت آبادان و گسترش فولاد تبریز از هفته دوم مسابقات لیگ برتر از ساعت 20:45 در آبادان به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

بازی دو تیم صنعت نفت آبادان و گسترش فولاد تبریز با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و دو تیم دومین تساوی خود را در لیگ هجدهم کسب کردند.

استادیوم تختی آبادان از ساعت 20:45 شاهد برگزاری دیدار نفت آبادان و گسترش فولا تبریز بود .این بازی با حملات نفت آبادان در نیمه اول شروع شد اما هیچ کدام از آنها نتیجه ای در بر نداشت. در طرف مقابل شاگردان فیروز کریمی هم با استفاده از ضدحملات خود موقعیت هایی را به دست آوردند که هیچ کدام از آنها ثمری نداشت.

با شروع نیمه دوم نفتی های آبادان که به دنبال کسب اولین پیروزی خانگی خود بودند، حملات نامرتبی را بر روی دروازه گسترش فولاد طراحی کردند که باز همانند نیمه اول به در بسته خوردند و موفق به گشودن دروازه دخسوس نشدند. بازی به طور متعادل پیش می رفت و همگان در انتظار یک تساوی بدون گل بودند تا اینکه مصطفی احمدی در دقیقه 88 با اشتباه خود ضدحمله ای را تقدیم به شاگردان فیروز کریمی کرد و آنها با استفاده از این موقعیت و توسط پیمان بابایی گل اول را وارد دروازه حریف خود کردند. در ادامه پائولو سرجیو سرمربی نفت آبادان دو تعویض هجومی انجام داد که یکی از آنها به موفقیت تبدیل شد. جعفر سلمانی بازیکن جوان آبادانی ها پس از دریبل مدافع گسترش فولاد گل تساوی را به زیبایی هرچه تمام تر وارد دروازه دخسوس کرد و در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

قضاوت این دیدار با  مهدی مرجان‌زاده بود و  اسد حاج محمدی  و  یعقوب سخندان کمک داوران این دیدار بودند و  یاسر همرنگ داور چهارم بود و ناظر داوری هم  محمود رفیعی بود .

اخطار:

فرید کریمی (۴۳)- توحید غلامی(۵۱) از گسترش فولاد و اکبر ایمانی(۴۷) از نفت آبادان

در حاشیهاین دیدار :    در دقیقه ۳۰ بازی به دلیل درجه بالای هوا و طبق تصمیم داور ۲ دقیقه به هر دو تیم استراحت داده شد.

    اضافه وزن چند بازیکن گسترش به طرز عجیبی به چشم می‌آید!

 

 

 

 

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna