جمعه 31 فروردین 1403

پس از انفجار،پکن چهره امنیتی به خود گرفت

 انفجار بمب در مقابل درب ورودی سفارت آمریکا در پکن پایتخت چین، این شهر را در شرایط اضطراری قرار داد و باعث شد بالگردهای امنیتی چین بر فراز شهر به پرواز در آیند.

ساعت 13 امروز به وقت محلی ( پکن ) انفجاری مهیبی موجب ترس و اضطراب شد و  مردم  مضطرب و وحشت زده پکن پس از انفجار به اطراف متواری شده اند.

پس از انفجار و از  سوی دیگر ساعاتی پس از این انفجار که ظاهرا با پرتاب بمب از سوی یک فرد ناشناس در مقابل سفارت آمریکا در پکن رخ داده است، شمار زیادی از خبرنگاران، مسئولان و ماموران پلیس در نزدیکی سفارت و محل رویداد حادثه، تجمع کرده اند.


اما این حادثه چطور رخ داد :

انفجار زمانی رخ داد که یک نفر قصد داشت بمبی را از روی حصارهای مقابل سفارت آمریکا در مرکز شهر پکن به داخل نمایندگی دیپلماتیک آن کشور پرتاب کند  و
در مقابل سفارت آمریکا در پکن چند ردیف حصار قرار داده شده است و همین عامل  باعث شد تا این فرد ناشناس نتواند بمب را به داخل سفارت پرتاب کند و بمب در مقابل ورودی سفارت منفجر شد.
این در شرایطی است که همزمان با این انفجار شمار زیادی از شهروندان چینی برای تحویل و دریافت مدارک خود در مقابل سفارت آمریکا تجمع کرده بودند.
این حادثه به نقل از شاهدان عینی چنین تشریح شده که گفتند: که در زمان انفجار، شمار زیادی از شهروندان چینی در صف طولانی دریافت روادید بودند که تعدادی از آنها زخمی شدند.
'لی' یکی از این شاهدان گفت: به دلیل جمعیت زیادی که امروز پنجشنبه در مقابل سفارت برای تحویل مدارک حضور یافته بود، تعدادی از مردم نتوانستند در زمان انفجار از صف به بیرون فرار کنند و در همانجا زخمی شدند.
انفجار در مقابل صف و در ورودی سفارت رخ داد و در نزدیکی این محل نیز به یکی از خودروهای پلیس آسیب شدیدی وارد شده است خبرنگاران بعد از انفجار با حضور در این محل به تصویربرداری، تهیه عکس و گزارش از این رویداد پرداختند.
از آنجا که چین و آمریکا درگیر جنگ تجاری شدیدی شده اند و هر روز به شکلی یکدیگر را تهدید به تلافی جویی می کنند، این امکان وجود دارد که فرد ناشناس تعمدی در اقدام به پرتاب بمب به سفارت آمریکا داشته است.
پیشتر در سال 2012 میلادی زمانی که دولت ژاپن جزایر دیایوئو در دریای شرقی را ملی اعلام کرد و روابط سیاسی این کشور با چین تیره شد، مردم در شهر پکن و برخی از شهرهای دیگر چین، در مقابل سفارت و نمایندگی های دیپلماتیک ژاپن تجمع و اعتراضات خیابانی برگزار کردند.
در جریان آن تظاهرات مردم به سمت نمایندگی ها و مراکز دیپلماتیک ژاپن چوب و سنگ و بطری های آب پرتاب کردند و با طولانی شدن اعتراضات برای مدت چنین روز نهایتا پلیس چین مقابل سفارت ژاپن در پکن صدها مامور و خودرو امنیتی مستقر کرد.
یکی دیگر از شاهدان عینی حادثه مقابل سفارت آمریکا به خبرنگاران گفت: پرتاب و انفجار بمب از سوی این فرد باعث هراس عمومی شده و در حین بروز حادثه بسیاری از مردم وحشت زده به اطراف فرار می کردند و هنوز از تعداد مصدومان حادثه اطلاعی در دست نیست.


'شائوشیان' تاکید کرد شدت انفجار و صدای آن مهیب بوده و دود سفیدی به دنبال آن به هوا خواسته است و باعث شده است تا مردم بیشتر وحشت کنند.
وی افزود تلاش کرده است تا از صف به بیرون فرار کند اما به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت موفق به گریز از محل نشده است.
رسانه های گروهی چین از جمله تلویزیون مرکزی، خبرگزاری شینهوا و رسانه های این کشور تا کنون تنها به انعکاس مختصر این خبر بسنده کرده اند.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna