جمعه 31 فروردین 1403

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون:ورزشکاران از سالم ترین افراد برای اهدای خون هستند به دلیل اینکه بیش از افراد دیگر از سلامت خود مراقبت می کنند.

سرویس ورزشی موج برنا   تیم دوچرخه سواری گیلان با شعار اهدای خون توسط سازمان انتقال خون کشور و با همکاری اداره کل انتقال خون استان های گیلان و مازندران ، سازمان نظام مهندسی ساختمان و کمیته سایکل توریست گیلان و فرماندهی پلیس راه و پلیس راهور گیلان روز سه شنبه ۱۹ تیرماه از مقابل درب اداره کل انتقال خون گیلان با بدرقه دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان ، خانم عابدینی معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت و مسئولین استان و شهرستان رشت اعزام شدند ، پس از طی مسیری طولانی ، اما دلنشین و پر خاطره به تهران رسید .

                                                                           **********

                                                                 نیاز به خون همیشگی است

تیم دو نفره دوچرخه سواری استان گیلان با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون از رشت تا تهران رکاب زد و در طی مسیر مردم را به اهدای خون تشویق کرد.

سخنگوی سازمان انتقال خون در حاشیه برگزاری آیین استقبال از این دوچرخه سواران مروج اهدای خون به گفت: ورزشکاران از سالم ترین افراد برای اهدای خون هستند به دلیل اینکه بیش از افراد دیگر از سلامت خود مراقبت می کنند.

بشیر حاجی بیگی در ادامه افزود: در فصل گرما و در روزهای تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، همچنین به دلیل افزایش سفرها، استقبال مردم برای اهدای خون کاهش می یابد و این درحالی است که در فصل تابستان به دلیل افزایش سفرها و حوادث رانندگی نیاز به خون بیشتر می شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون با  اشاره یه اینکه، که نیاز به خون همیشگی است ، افزود : بهتر است اهداکنندگان به خصوص اهداکنندگان مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدا در سال) در فصل گرما بیش از هر زمان دیگر به این امر شایسته بپردازند.

وی تاکید کرد: برخی افراد جامعه قادر به اهدای خون نیستند یا اینکه شرایط اهدا را ندارند؛ این افراد می توانند مروجان خوبی برای ارتقای فرهنگ اهدای خون در جامعه باشند.

 

* بیماران نیازمند خون به اهداکنندگان امید دارند

هادی گرجی یکی از رکاب زنان این تیم دوچرخه سواری گفت: با توجه به اینکه شعار امسال روز جهانی اهدای خون «مرا هزار امید است و هر هزار تویی» است در طی مسیر خود این پیام را به مردم رساندیم و با استقبال عمومی مواجه شدیم. هدف ما این بود مردم بدانند که بیماران نیازمند برای ادامه حیات خود چشم امید به اهداکنندگان خون دارند.

 

* ورزشکاران و افراد مشهور می توانند بهترین مروجان اهدای خون باشند

سامان یوسفی یکی دیگر از مروجان اهدای خون این تیم دوچرخه سواری و مسئول کمیته سایکل توریست هیات دوچرخه سواری استان گیلان نیز گفت: در حوزه ارتقای سطح سلامت جامعه، ورزشکاران و افراد مشهور می توانند بهترین مروجان اهدای خون باشند.

وی در  ادامه افزود: در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون، نخبگان جامعه، بازیگران سینما و تلویزیون و افراد شاخص اجتماعی و سیاسی نقش بسیار مهمی دارند.

مسئول کمیته سایکل توریست هیات دوچرخه سواری استان گیلان افزود : ترویجی که امثال ما برای ارتقای سطح سلامت جامعه با این نوع حرکات نمادین انجام می دهند، هیچ نوع عواید مالی و سیاسی ندارد و فقط یک نوع حرکت نوع دوستانه در راستای تشویق مردم به اهدای خون و خودمراقبتی است.

یوسفی به اهداف تیم دوچرخه سواری خود اشاره کرد و افزود :  تیم دوچرخه سواری گیلان با رکاب زدن در راستای ارتقای سلامت جامعه اقداماتی نظیر ترویج فرهنگ خون، اهدای عضو، 25 سال دوستی ایران و آذربایجان، جشنواره صلح و سلام مشهد و کاسپین دریای دوستی را در کارنامه خود دارد.

 یادآور می شود تیم دوچرخه سواری گیلان که با شعار اهدای خون 19 تیرماه سفر ترویجی خود را از گیلان و با بدرقه انتقال خون استان گیلان آغاز کرده بود ، در ادامه  به سمت تهران  حرکت کرد ، روز یکشنبه  24 تیر ماه با حضور در اداره کل انتقال خون استان تهران مورد استقبال مسئولان انتقال خون و اهداکنندگان قرار گرفت.

تیم دوچرخه سواری مروجان اهدای خون با حمایت سازمان انتقال خون کشور و با همکاری اداره کل انتقال خون استان های گیلان و مازندران ، سازمان نظام مهندسی ساختمان و کمیته سایکل توریست گیلان و فرماندهی پلیس راه و پلیس راهور گیلان، از اداره کل انتقال خون در مسیر خود از جاده های رشت به پلور مازندران به همراه 9 نفر کوهنورد به قله دماوند صعود کردند.

نکته مهم و قابل توجه اینکه همه مروجین در یک راستا و با یک هدف در این مسیر گام بر می دارند و همسو با بیماران و افزایش اهداکنندگان خون سالم ،  تداعی کننده این شعار خواهند بود :

                                  ** مرا هزار امید است و هر هزار تویی **

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna