جمعه 10 فروردین 1403

 

ترنم بهار به صورت زنده در منطقه آزاد بندرانزلی و از شبکه باران همگام با مردم و جشن عیدانه

سرویس فرهنگی ، اجتماعی موج برنا _  منطقه آزاد بندر انزلی این روزها تبدیل به یکی از دل مشغولیها ، تفریح و سرگرمی و البته امرار معاش مردم گیلان و منطقه و کشور شده است .

بعد از حضور جدی در اقتصاد و ورزش ، تفریحات ساحلی و تابستانی ، نورزو بهانه ای شده تا دست اندرکاران روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن ایجاد لحظات شاد در حفظ فرهنگ بومی و استانی بکوشند .

  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی با جشنواره نوروزی ترنم بهار با رنگین کمانی از فرهنگ و هنر گیلان زمین به استقبال نوروز ۹۷ می رود ، در خصوص برنامه های نوروزی منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: برپایی جشن ها و نمایش های آئینی مهمترین بخشی از جشنواره ترنم بهار است که از طریق آن گیلانیان و مسافرین با آداب، سنت و رسوم اقوام و مناطق مختلف گیلان زمین آشنا می شوند تا نوروز فرصتی مناسب جهت ارتقاء آگاهی عمومی از ذخایر فرهنگی غنی این منطقه باشد.

 

وی رویکرد برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی را معرفی توانمندیهای سنتی، آئینی استان اعلام کرد و افزود: نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی در قالب نوروز بازار با عرضه مستقیم توسط هنرمندان و صنعتگران منطقه و استان گیلان یکی از جاذبه های گردشگری ایجاد شده از سوی سازمان برای نوروز ۹۷ است که در این نمایشگاه ویترینی از جاذبه ها و محصولات صنایع دستی این منطقه و استان به نمایش گذاشته می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه به این تصاویر زیبا باید نوایی خوش اضافه شود، تصریح کرد: در همین راستا موسیقی فولکلور محلی نقاط مختلف استان توسط گروه های هنری و تئاتر خیابانی هنرمندان بومی در منطقه به اجرا در می آید تا بازدید کنندگان از منطقه علاوه بر ثبت لحظاتی خوش از نوای موسیقی محلی نیز بهره مند شوند و خاطرات خوشی را در نوروز ۹۷ از منطقه آزاد انزلی به یادگار داشته باشند.

 

فاتحی ایام نوروز را فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی نشانه های فرهنگ گیلانیان اعلام کرد و با بیان اینکه در این راستا اجرای نمایش عروسک های غول پیکر اساطیری استان گیلان در قالب "عروس گولی" و "عروس بران" از جاذبه های نوروزی در نظر گرفته شده برای گردشگران خواهد بود، اضافه کرد: گسترده برنامه های نوروزی سازمان فراتر از فاز تجارت و گردشگری است و در این ایام برنامه های فرهنگی و هنری در نقاط دیگر منطقه بویژه در پارک ساحلی طالب آباد و پارک جنگلی چپرپرد به اجرا در خواهد آمد تا امکان سپری کردن اوقاتی خوش برای گردشگران نوروزی فراهم شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری جشنواره و کنسرت های نوروزی را تکمیل کننده خاطرات بازدیدکنندگان نوروزی منطقه آزاد انزلی بیان کرد و افزود: در این چارچوب هنرمندان مطرح کشور مانند حسن ریوندی، بهنام بانی ، محسن یگانه و سیروان خسروی به روی صحنه خواهند رفت.

 

فاتحی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی برای علاقمندان به مطالعه نیز برنامه ویژه ای تدارک دیده، اضافه کرد: براین اساس مسابقات فرهنگی و محتوایی با بهره گیری از کتابهای موجود در کتابخانه سیار در فاز تجارت و گردشگری منطقه و اجرای طرح کتابخوان برای کودکان و نوجوانان، غنا بخش اواقات نوروزی کتابخوانان گرامی خواهد بود.

 

وی پایان بخش برنامه های نوروزی این سازمان در نوروز ۹۷ را در روز ملی طبیعت اعلام و گفت: در این روز با همکاری گردشگران و دوست داران محیط زیست جلوه ای از همکاری و علاقمندی جهت حفاظت از زیبایی های محیط زیست به نمایش گذاشته می شود.

 

فاتحی از پخش برنامه ها و خدمات ارائه شده سازمان متبوع خود از شبکه های صدا و سیما خبر داد و اضافه کرد: تولید و پخش برنامه زنده تلویزیونی ترنم بهار از استودیوی منطقه آزاد انزلی که به صورت زنده هر شب با حضور هنرمندان ملی و استانی از شبکه باران پخش و در شبکه جام جم هم بازپخش می شود و در عین حال تولید و پخش روزانه برنامه زنده رادیویی بنفشه گل با حضور گویندگان صدا و سیما و پخش گزارش های خبری از امکانات و خدمات گردشگری این منطقه در شبکه های مختلف صدا و سیما و رسانه ها از دیگر برنامه های کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر این منطقه است.

برنامه ترنم بهار در ایام نوروز ۹۷ از شبکه باران در حال پخش است که ر با هدف سرگرمی و ایجاد لحظات شاد و مفرح در ایام نوروز در سیمای مرکز گیلان تهیه و  در حال پخش می باشد .

این برنامه که از نخستین روز عید نوروز به روی آنتن رفته  با مشارکت منطقه آزاد بندر انزلی تهیه می گردد. دست اندر کاران برنامه با استفاده از مهمانان استانی و هنرمندان کشوری و موسیقی های سنتی گیلان و گروههای سنتی همراه با مراسمهای آئینی و موسیقی فولکلور و دعوت از خوانندگان مطرح کشوری، تهیه گزارش هایی از جاذبه های توریستی و گردشگری استان همراه با تهیه گزارش های نوروزی به صورت زنده هر شب لحظاتی جذاب را خلق می کنند و به روی آنتن می برند.

 ترنم بهار از اول فروردین ۹۷ هر شب از ساعت۲۱:۳۰ به مدت ۸۰ دقیقه از شبکه باران مهمان خانه های ایرانیان خواهد بود .

در ترنم بهار 1397 از میهمانان گرانقدری چون منوچهر آذری ، علیرضا خمسه ، حمید لولایی ، صدا پیشه رضازاده و ریوندی هم بهره برده است .

این برنامه به تهیه کننده گی سیرنگ پور رحیمی و طراح و کارگردانی علی حلوی تهیه می شود که مونیک رفیعی مقدم دستیار تهیه کننده می باشد .

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna