پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

 

🌐مدال قهرمانی بزرگسالان کشورم را آرزوست


🔹جودو گیلان را دریابیم ، دیروزجودو گیلان جولان در میادین ملی ، امروز مناظرنگران سکونشینان


🔹سرویس ورزشی موج برنا –دست  شیک ترین هیات جودو ایران از مسابقات قهرمانی  جودو ی ایران خالی ماند و باید گفت این مدار صفر درجه درجودو بزرگسالان ایران که ریس هیات جودو گیلان خود چندین مدال قهرمانی ایران را دارد ادامه دارد .

درحالی که استان های کهکیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان مدال جودو قهرمانی ایران رابرگردن آویختند ، جودو گیلان از یک مدال برنز هم محروم ماند و تیم جودو گیلان در بهشهر مازندران توریست (گردشگر ) بودند  .

درسالهای اخیر جودو گیلان حداقل از کاراته گیلان بسیار عقب افتاده است ، درحالی که کاراته گیلان مدال های آسیایی و جهانی را درو می کنند (قابل توجه آقای رهنما ) جودو گیلان در میادین کشوری در سطح بزرگسالان هم تماشاگر سکوی سایر استان هاست.
دربحث آسیب شناسی این موضوع که چرا جودو گیلان برخلاف اینکه دربحث پرورش داوران موفق بوده است در ورزش قهرمانی جودو گیلان نتوانسته دوران طلایی گدشته خود را تکرار کند دورانی که درآن جودو گیلان در دهه 60مدال های رنگارنگ را از جودو ایران کسب می کرد و حرف برای گفتن زیاد داشت و نیم نگاهی به آسیا و لااقل اردو نشینی داشت .

اولین دلیل اینکه جودو گیلان نتوانسته یا نخواسته در رقابت با تیم های مدعی باشد که در مسابقات امسال تیم شگفتی ساز سیستان و بلوچستان در سکوی سوم ایران قرار گرفت و حالا مسولین جودو گیلان باید جوابگو باشند که ما قوی تر هستیم یا جودو سیستان و بلوچستان (واین که جودو کاران سایر استان ها برای تیم سیستان وبلوچستان مسابقه دادند دلیل قانع کننده ای نیست )دلیل اول سقوط جودو گیلان درسالهای اخیر عدم پاسخ گویی به شکست هاست و جودو گیلان در مقابل شکست ها همیشه سکوت کرده است واین پنهان کاری بلای جان جودو گیلان است .
دلیل دیگر شکست پذیری جودو گیلان عدم تزریق روح جوانی به جودو گیلان است هر ریس هیاتی استان که انتخاب شده است جوان ها را فراموش کرده است جوان های جودو گیلان پای کار نبوده اند و در اثر سلیقه بازی دوستان ، قهرمانان جوان جودو گیلان خیلی زود پیرشده اند .

باید قبول کتیم جودو گیلان فقط رشت نیست از دورترین نقاط گیلان حق آن را دارند که در جودو گیلان باشند . نکته قابل تامل اینکه ، ما در سال چند مسابقه رسمی جودو در گیلان برگزار می کتیم چند مسابقه دوستانه جودو با استان های هم جوار برگزار می کنیم.
باید بپذیریم  جودو ورزش مبارزه و مسابقه است ، جودو بی شک  زیباترین و پر طرفدارترین  ورزش المپیکی جهان است ، در حالی که گیلان به یک سالن (خانه جودو رشت )خلاصه شده است .  در عین نیاز به نمایش و معرفی و نمایش رشته جودو باید بپرسیم که در طی سال چند مسابقه جودو در شهرستان ها برگزار می شود تا انتظار تحول و تغییر داشته باشیم .

شاید بهترین بهانه تمام ادوار جودو عدم داشتن اسپانسر و پول باشد ،  ولی فرستادن مربیان جودو گیلان که درایران نمونه هستند به13 شهر گیلان درطول سال برای آموزش و استعداد یابی آیا هزینه های زیادی می خواهد . بهتر نیست  به جای اینکه جودو ی گیلان را تنها به رشت بسپاریم ، رشت و اساتید جودو گیلان را به کلاس های تمرینی شهرستان ها بفرستیم .آیا جودو گیلان برای برگزاری مسابقات در طول سال تقویم سالیانه دارد ؟  جودو گیلان شاید از نظر تعداد کم شود ولی هیچ وقت تمام نمی شود امسال که گذشت برای سال اینده از کارهایی که امسال می توانستیم و نخواستیم انجام بدهیم را انجام دهیم  آرزو های بزرگی که نیاز به هوای تازه دارد .(اول زمستان 1396- کوروش اسدی دوست ، تالش)

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna