جمعه 10 فروردین 1403

سعید حسنی پور کاراته کا شایسته گیلانی و کارمند تامین اجتماعی  به عنوان نائب کمسیون  ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

 

سرویس ورزشی موج برنا –کمیته ملی المپیک در حال حاضر رسالت گزینشی و انتخابی در اعزام تیمها و ورزشکاران به میادین بین المللی دارد . کمیته ملی المپیک بخشهای متعددی دارد و کمیسیون ورزشکاران یکی از بخشهای مهم این کمیته محسوب می‌شود که اعضای این کمیسیون توسط ورزشکارانی که سابقه حضور در رقابتهای المپیک دارند و یا در رقابت های آسیایی موفق به کسب مدال شده اند، انتخاب می شوند .

 

سعید حسنی پور، از پرسنل  ورزشکار تأمین اجتماعی گیلان که دارای عنوان قهرمانی جهان و آسیا در رشته ورزشی کاراته است و در حال حاضر مربیگری تیم ملی کاراته بزرگسالان و امید کشور را بر عهده دارد؛ در انتخابات برگزار شده به عنوان نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شد  که این کرسی به غیر افتخارش مواحب دیگری را برای خانواده ورزش گیلان خواهد داشت .

 

انتخابات اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک یک ماه قبل برگزار شد و ١٥ نفر از ورزشکاران به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند . در این انتخابات تمامی ورزشکارانی که در ١٠ سال اخیر موفق به کسب مدال در بازی های آسیایی شده و یا در رقابتهای المپیک حضور یافته اند، امکان شرکت داشتند که حدود ٤٠٠ ورزشکار می شوند. در این انتخابات از بین ٥٠ کاندیدا، ١٥ نفر به عنوان اعضای کمیسیون انتخاب شدند .

 

پس از برگزاری انتخابات و تشکیل کمیسیون، انتخابات داخلی برای تعیین رئیس، نایب رئیس و سخنگو برگزار شد و حمید سوریان به عنوان رئیس، سعید حسنی پور به عنوان نایب رئیس و آرش میر اسماعیلی به عنوان سخنگو انتخاب شدند .

 

سعید حسنی پور درباره اهمیت و نقش کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: کمیسیون ورزشکاران در کمیته ملی المپیک نقش مشورتی دارد و یک نفر از اعضای این کمیسیون در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک حضور می‌یابد که آقای هادی ساعی به این منظور انتخاب و معرفی شده است .

 

وی افزود: همچنین ٦ نفر از اعضای کمیسیون ورزشکاران برای حضور در مجمع انتخاباتی ریاست کمیته ملی المپیک انتخاب و معرفی شده‌اند که در انتخابات رئیس کمیته ملی المپیک حضور خواهند داشت. به همین منظور، کمیسیون ورزشکاران آقایان حمیدسوریان، هادی ساعی، یوسف کرمی و کیانوش رستمی و خانم ها زهرا نعمتی و الهه احمدی را انتخاب کرده است .

 

حسنی پور رسیدگی جدی به مسائل و مشکلات ورزشکاران را از دیگر اهداف و برنامه های کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک برشمرد و گفت: موضوع اشتغال ورزشکاران از مسائل جدی است که توسط این کمیسیون دنبال می شود و در این رابطه پیگیری های زیادی انجام شده و دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر ورزش را در آینده نزدیک خواهیم داشت .

 

حسنی پور گفت: خوشحالم که کارمند سازمان تأمین اجتماعی هستم و امیدوارم بتوانم با عضویت در این کمیسیون کاری برای ورزشکاران انجام دهم و قدمی در راستای رسیدگی به مسائل این عزیزان بردارم .

 

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی از جمله سازمان هایی است که از ورزشکاران حمایت بسیار خوبی انجام می دهد و ورزشکارانی که برای افتخار و سربلندی ایران اسلامی تلاش می کنند از حمایت سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند .

 

سعید حسنی پور قهرمان جهان و آسیا و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی اینچئون و مربی فعلی تیم ملی کاراته بزرگسالان و امید جمهوری اسلامی ایران است .

 

حسنی پور دارای تحصیلات کارشناس ارشد مدیریت است و پیش از این با حکم دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور بعنوان عضو اصلی شورای سلامت و ورزش سازمان تامین اجتماعی منصوب شده است.

(ر-496)  

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna