شنبه 1 اردیبهشت 1403

وی افزود : فرزندان ایران سربلند به مدرسه می‌آیند تا با کسب دانش و مجهز شدن به سلاح ایمان، بتوانند دست آوردهای پدران خویش را حفظ و آن را توسعه دهند و نام ایران اسلامی و پرآوازه در جهان طنین افکند.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه انسان‌هایی که مقوله های ایمان ، ایثار ، اخلاق و علم  را سرلوحه خود قرار می دهند و این اندیشه را در آسمان دانش و آموزش و پژوهش به پرواز درمی‌آورند و پیشرفت و آسایش و آرامش را به جوامع بشری هدیه می‌کنند اظهار کرد : آنان به ترویج فرهنگ ایثار و اهدای خون و نجات جان بیمار کمک شایانی می کنند .

دکتر مرادی یکی از ضروری ترین گام‌های اساسی در این راه را فرهنگ سازی و آشنا ساختن عموم جامعه به خصوص فرهنگیان فرهیخته،دانش آموزان و دانشجویان دانست و خاطرنشان شد : انشاالله شاهد آن خواهیم بود تا جامعه سالم ما همگی اهداکننده خون سالم باشند و برای نجات جان بیمار تلاش نمایند .

وی گفت : امید است در سال تحصیلی جدید، با همکاری آموزش و پرورش و معلمان عزیز که در تربیت نسلی خود باور و عزت مدار، اساسی ترین نقش را ایفا می کنند با حمایت مسئولان استان  بتوانیم در راه فرهنگ سازی اهدای خون و آشنایی دانش آموزان با انتقال خون اقدامات مشهودی انجام دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان مسیر فرهنگ سازی اهدای خون را پر فراز و نشیب بیان کرد و یادآوردشد :  که پیمودنش نیازمند اراده‌ای راسخ و عشقی ناب است که در این راه برای نجات جان بیمار لذتی را خواهید چشید که با هیچ پاداش مادی قابل قیاس نیست.

در ادامه مدیرکل انتقال خون استان  برنامه های تاثیرگذار در ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه آموزش و پژوهش را اینگونه برشمرد : در کلاس‌های پرورشی و کلاسهایی که  به‌صورت رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته می شود و در بازدید از انتقال خون استان ،  آنها را توسط کارشناسان و روان‌شناسان با فرهنگ اهدای خون آشنا کرد و همچنین  در تعامل با آموزش و پرورش ، دانشگاه و شهرداری  با نقاشی بر دیوار مدارس ، دانشگاه و در سطح شهر در راستای فرهنگ سازی اهدای خون اقداماتی انجام خواهد شد .

دکتر احمد مرادی در پایان سالی سرشار از علم و آگاهی و همراه با سلامتی و سربلندی برای استادان ، معلمان ، دانشجویان و دانش آموزان آرزو کرد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna