پنج شنبه 9 فروردین 1403

دروازه تیم ملی ایران دوازدهمین بار متوالی بسته ماند دروازه مقابل کره رکوردی جاودانه برای شاگردان کی روش در جهان به ثبت رسید.

 

سرویس ورزشی موج برنا – رقابتهای فوتبال مقدماتی در آسیا با برگزاری5 دیدار برگزار شد و این نخستین بار بود که ایرانیان بدون نگرانی نظاره گر این بازی بودند . هرچقدرما به دنبال شناخت چند مهره جدید بودیم ، کره ای ها نگران پیروزی در این دیدار بودند .

تیم ملی فوتبال جموری اسلامی ایران از ساعت 16:30 در استادیوم المپیک سئول و البته  تمام قرمز پوش هواداران کره ای میهمان کره جنوبی بود . این در حالی بود که آخرین بازی دروازه ایران در دقیقه 61 بازی با ترکمنستان در دور اول مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا باز شد. جدالی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در پایان برتری 3-1 تیم ملی را به ارمغان داشت. بعد از این مصاف ایران با تفکرات کارلوس کی روش صاحب دژی بتنی در دفاع شد تا رکوردی جاودانه و بی سابقه از خود در دنیای فوتبال ثبت کند.

ایران امروز در حالی در جدال تشریفاتی برابر کره جنوبی در نهمین روز از مقدماتی جام جهانی در گروه A به تساوی بدون گل رضایت داد که برای دوازدهمین بازی متوالی دروازه اش را بسته نگه داشت تا طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال تا پایان نیمه اول به رکورد 1063 دقیقه و در پایان بازی نیز به رکورد 1112 دقیقه گل نخوردن در بازی های مقدماتی جام جهانی برسد.

 

رکوردی جاودانه که بعید به نظر می رسد تیمی در دنیا بتواند آن را به ثبت برساند. 12 بازی کلین شیت مسلما موفقیتی بزرگ برای ساختار تدافعی ایران در راه صعود به جام جهانی 2018 روسیه خواهد بود که باعث می شود کارلوس کی روش و شاگردانش در جهان بیشتر از قبل مورد تمجید قرار بگیرند درست مثل پیامی که توئیتر رسمی فیفا منتشر و به تمجید از ساختار دفاعی ایران پرداخت.

یکی دیگر از رکوردهای جاودانه حضور ایران در جام جهانی صعود زود هنگام ایران در این دوره بود ، در ادوار گذشته یا صعود نمی کردیم یا در دقایق آخر با اما و اگر به جام جهانی سفر می کردیم .

اما آرزوی حضور ما منتهی به جام جهانی نیست و نباید سرخوش به این شادی باشیم ، منکر این اتفاق بزرگ در فوتبال و ورزش نیستیم اما باید در خصوص صعود تیم ملی امید و راهیابی به المپیک اتفاقات خوبی بیفتد . ایران در حال حال حاضر در رتبه اول آسیاست و حضور مقتدرانه در المپیک و جام باشگاههای آسیا منطقی به نظر می رسد . (ر-182)

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna