سه شنبه 28 فروردین 1403

حجت شعبانپور- طی چند ساعت نزدیک به یکصد میلی متر باران بارید و همچنین باد سنگین در شهرستان تالش خساراتی را وارد کرد.

سرویس حوادث موج برنا – پس از بارش باران در شهرستان‌های شفت، رودبار و منطقه سیاه مزگی طی چند ساعت نزدیک به یکصد میلی متر باران بارید و همچنین باد سنگین در شهرستان تالش امروز شنبه 21 مرداد ، حجت شعبانپور معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گیلان دریک نشست خبری با رسانه ها شرکت کرد و در این خصوص گفت :

شدت این بارش در شهرستان‌های شفت، رودبار و فومن بود وی در ادامه افزود : بر اساس گزارش ارائه شده در ایستگاه هواشناسی منطقه سیاه مزگی طی چند ساعت نزدیک به یکصد میلی متر باران بارید و همچنین باد سنگین در شهرستان تالش خساراتی را وارد کرد.

وی با بیان اینکه در برآورد اولیه انجام شده از سوی مدیریت بحران استان، وقوع سیل بیش از 10 میلیارد تومان خسارات برجای گذاشت، افزود: وقوع سیل موجب خسارات در بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها، پل و بناهای موجود در روستاها شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گیلان امروز از عادی شدن شرایط در شهرستان های فومن ، شفت و رودبار بعد از سیل دیروز خبر داد و افزود : در حال برآورد نهایی خسارت هستیم و خوشبختانه سیل سنگین و طغیان رودخانه‌ها تلفات جانی در استان نداشته است.

وی با اشاره به خسارات مالی وارد شده به استان در اثر وقوع این سیل تصریح کرد: دولت از محل ستاد حوادث به استان کمک خواهد کرد تا خسارات حادثه دیدگان جبران شود.

وی با بیان اینکه همچنین طغیان برخی رودخانه ها طی پنجشنبه شب تا صبح جمعه موجب خسارت به بخشی از مزارع و برنج‌های برداشت شده در انبارها شد، افزود: استاندار پیگیر این مهم بوده و گزارشها را به تهران انعکاس داده است.

شعبانپور ادامه داد : زمانی که میزان خسارات به طور قطعی مشخص شود، جدول هایی را به سازمان مدیریت بحران در وزارت کشور داده خواهد شد و آن گزارش به سازمان برنامه و بودجه منتقل شده و به میزانی که استان ها اعلام خسارت می‌کنند مصوب می شود .

وی خاطرنشان کرد : به دنبال آن هستیم که چنانچه ابلاغ اعتبار صورت گیرد تخصیص آن را بتوانیم صد درصد جذب کنیم.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی گیلان ، نقشه های هواشناسی نشان دهنده جوی کم و بیش ناپایدار طی 24 ساعت آینده در منطقه است که بر این اساس در بعضی نقاط ، شرایط برای افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق مهیاست.

گیلان بدلیل مجاورت در جنگل ،رودخانه ، کوه و دریا از استانهای حادثه خیز کشور بشمار می آید. (ر-110)

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna