پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

موج برنا سرویس ورزشی – تیم فوتبال سپیدرود ساعت 14:30 رشت را به مقصد تهران ترک کرد و پس از یک جلسه تمرینی در ورزشگاه اکباتان و صرف شام از طریق فرودگاه مهرآباد به تبریز سفر کرد و در هتل بین المللی تبریزمستقر گردید .  

اما دیدار امروزپنج شنبه 19 مرداد  دیداری حساس برای هر دو تیم خواهد بود نکته مهم اینکه هواداران سپیدرود روزهای سخت تر از این را پشت سر گذاشتند و با ایمان به تلاش و سخت کوششی بازیکنان همیشه در کنار تیم بوده اند .

در بازنگری دو بازی ابتدایی فصل سپیدرود نتوانست امتیازی بدست آورد ، اما بررسی دلایل عدم کسب نتیجه با عنایت به تلاش کادر فنی و بازیکنان  نشان می دهد که هر چه به جلو برویم علی نظر و شاگردانش به شرایط آرمانی نزدیک تر خواهند شد.

 

تیم فوتبال سپیدرود لیگ برتر را ابتدا در تهران مقابل نفت و سپس در رشت سیاه جامگان در رشت با دو شکست پشت سر

گذاشت ، البته شکست هایی که با هم متفاوت بود، هرچند بیان دلایل تغییری در نتیجه نخواه داشت اما موجب خواهد شد تا با اطمینان و توجه بیشتر از حمایت همه هواداران بهره مند شد .

 

سپیدرود در دیدار مقابل نفت تهران ، آنهم در تهران و البته در دقیقه ۵ از این تیم پیشی گرفته بودند وتا پایان نیمه نخست چند موقعیت مناسب خلق کردند که با بد شانسی تبدیل  به گل تبدیل کنند ، اما در مقابل  نفتی ها که در ۴۵ دقیقه اول تنها یک توپ به ۱۸ قدم سپیدرود رساندند.

 

نیمه دوم آن بازی هر چند برای نفت با چند حمله نصف و نیمه آغاز شد اما تا زمانی که در دقیقه ۶۳ و ۶۵ یک پاس به عقب کشنده که منجر به رسیدن توپ به مهاجم نفت شد از سوی احمد آهی و یک عدم کنترل یک توپ ساده توسط سید محسن حسینی در محوطه کم خطر زمین که در نهایت به خطای پنالتی و گل دوم نفت تبدیل شد  ودو اشتباه ویرانگر توسط دو مدافع با تجربه و لیگ برتری سپیدرود داده نشده بود خطری متوجه سپیدرود نشده بود.

پس از دریافت دو گل در فاصله کوتاه و بردی که حالا به شکست عوض شده بود ، بازی منطقی ۶۵ دقیقه پیشین خود را با یک بازی سردرگم  و البته احساسی تعویض کردند و در این بین فشار بدنسازی ابتدای فصل هم موجب شد تا بدن های خسته بازیکنان در دقایق پایانی نتوانند آن فشاری را که باید بر حریفی که دیرتر از همه کارش را آغاز کرده بود و شلاق دوران بدنسازی را تحمل نکرده بود، وارد نمایند و البته هرچه به جلو برویم بدن های تراش خورده دوران بدنسازی در طول فصل می تواند کمک حال تیم ها شود و به ضرر تیم ها و بازیکنانی گردد که از این امر شانه خالی کرده اند.

 

دیداردوم سپیدرود – سیاه جامگان

سپیدرود در دیدار خانگی مقابل سیاه جامگان نقطه مقابل بازی اول خود را به نمایش گذاشت . بازی  ضعیف سپیدرود در نیمه نخست و یک بازی قابل قبول تر در نیمه دوم ، که دلیل این اتفاق را می توان در تغییرات گسترده سپیدرود و ۶ تغییری دانست که نظرمحمدی در تیمش اعمال کرده بود دانست.

 

درست است که سه بازیکن از این شش تغییر علی نظر در نیمه دوم بازی با نفت به میدان رفته بودند اما به هر روی این اتفاق موجب ناهماهنگی هایی بین بازیکنان خواهد شد و دلیل این تغییر را در دو نکته می توان جستجو کرد.

 

نخست فشاری که از سوی هواداران و جامعه ی فوتبال در یک هفته گذشته به نظرمحمدی وارد شده بود برای تعویض پیروزی با شکست در نخستین گام و انگار همه فراموش کرده بودند که سپیدرود تیمی است تازه وارد در لیگ برتر با امکاناتی محدود که بزرگترین توقعی که از آن می رود ماندن در لیگ برتر است و کسب این مهم در نوع خود موفقیت است .

 این تحت فشار دادن کادرفنی برای جبران شکست و ترس از پاره شدن نوار سه سال شکست ناپذیزی سرخ پوشان در خانه موجب شد تا تحولی در ترکیب سپیدرود را شاهد باشیم و تا بازیکنان این تیم بتوانند یکدیگر را در زمین پیدا کنند ، دیر شود و قابل جبران نباشد .

در گام دو باید توجه داشت که  ۹ بازیکن تازه وارد بزرگسال به سپیدرود هنوز نتوانسته اند در این زمان کوتاه با ۹ بازیکن قدیمی این تیم هماهنگ  شوند و در زمین و پست های مختلف یکدیگر را پیدا کنند. توجه داشته باشیم ، سپیدرود با ترکیبی لیگ دویی و اندکی ترمیم در لیگ یک و البته اتحاد و همدلی کادر فنی ، بازیکنان و هواداران ، یار دوازدهم به لیگ برتر صعود می کند یقینا  نیازمند ترمیم و اضافه شدن بازیکنانی در سطح لیگ برتر می باشد ، اما هزینه این دگرگونی ناهماهنگی در بازی های ابتدایی از سوی بازیکنان در داخل زمین است و البته  عدم شناخت صد در صدی سرمربی در هفته اولیه بر روی نیمکت و تاکید و اطمینان قلبی برای تامین خاطر هواداران موجب اضطراب و نگرانی کادر فنی خصوصا نظرمحمدی جوان و متعصب باشد .

 

اما نکته ای را که نباید از ذهن دور کرد این است که سرمربی که توانسته در دو سال پی در پی دو صعود را در کارنامه خود ثبت نماید مطمئنن برای یارگیری هایش برنامه داشته و توان بازگشت به بازی ها را در خود و تیمش خواهد داشت، به خصوص اینکه در ابتدای راه لیگ برتر قرار داریم و از هفته چهارم هم لیگ برتر ۲۰ روز تعطیلی در پیش دارد و بهترین زمان برای هماهنگی بیشتر علی نظر و پسرانش خواهد بود.

 امروز پنج شنبه 19 مرداد سپیدرود در استادیوم بنیان دیزل تبریز میهمان گسترش فولاد تبریز است که با دو شکست و بدون گل زده و امتیاز در مکان شانزدهم قرار دارد . نظر محمدی و شاگردانش با نمایش خوب در دو دیدار گذشته خود و البته  قسم شدن در دیدار امروز خواهد توانست با کسب پیروزی در یک دیدار خارج از خانه و کسب 3 امتیاز دست پر به خانه خواهند آمد .(ر-93)

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna