پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری موج برنا - حمیدرضا حاجی بابایی با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات مورد قبول نظام هستند و باید براساس قانون از نظرشان تبعیت کرد، گفت: ممکن است این ناظران اشتباه کنند و برای این موضوع راهکار قانونی در نظر گرفته شده است، بنابراین اگر به عملکرد ناظرین و هیئت‌های اجرایی شکایتی وجود دارد باید براساس قانون، شکایت، رسیدگی و احقاق حق شود.
وی افزود: کسانی که در حال حاضر از نظر شورای نگهبان وهیئت‌های اجرایی واجد شرایط شناخته نشده اند و یا رد صلاحیت شده‌اند در فرصت 20 روزه می توانند شکایات خود را رسیدگی کنند.
دبیر کل حزب یکتا با بیان اینکه شورای نگهبان عادلانه به نامزدها نگاه می‌کند تاکید کرد: باید نتایج رسیدگی هرچه باشد پذیرفته شود، حتی اگر آنچه در فکر ماست نباشد.
 حاجی بابایی گفت: پس از این فرصت 20 روزه نیز شورای نگهبان تا 27 بهمن در بازه زمانی دیگری صلاحیت‌ها را مجددا بررسی می‌کند.
وی ادامه داد:‌ اگر می‌خواهیم یک انتخابات عمومی و قابل قبول داشته باشیم باید به قانون تن دهیم و از آن تبعیت کنیم و در دادن آمار و ارقام واقعیت‌ها را بیان کنیم و هر جناحی سعی نکند آمار را با سلیقه ای بیان کند، اگر بدون غرض سیاسی آمار و ارقام ارائه شود گفتمان انتخابات با اخلاق انتخاباتی همراه می‌شود.
دبیرکل حزب یکتا گفت: ‌البته ما با مشکل فقدان قانون در زمینه ثبت نام مواجه هستیم؛ در برخی کشورها قانون به گونه‌ای طراحی شده است که اگر کسی کمتر از پنج درصد آرا را بیاورد باید مبلغی جریمه نقدی به دولت دهد و یا قانون به گونه‌ای است که معتمدین محلی باید داوطلبان را تائید کنند.
وی با تاکید بر اینکه وقتی 12 هزار نفر در انتخابات ثبت نام می کنند عده زیادی هم صلاحیت احراز شرایط را نخواهند داشت افزود: همچنین عده ای وارد عرصه انتخابات شده اند که انگیزه ای برای حضور در رقابت سیاسی نداشتند و به همین علت آمار افراد تائید صلاحیت نشده این قدر زیاد به نظر می‌رسد.

منبع : شبکه خبر

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna