جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری موج برنا - احمد توکلی در پاسخ به سوالی درباره واکنش احزاب و جریان های سیاسی در این مرحله از فرایند انتخابات که رسیدگی به شکایات داوطلبان درباره بررسی صلاحیت ها در جریان است افزود: احزاب و جریان های سیاسی چنانچه تسلیم قانون شوند کارها حل می شود، قانون به افرادی که صلاحیت شان تایید نشده حق شکایت داده است و آن ها می توانند به شورای نگهبان شکایت کنند.

وی با بیان اینکه شکایت‌ها باید خوب بررسی شود گفت: معتقدم کسانی که جلوی قانون می ایستند نباید به قوه قانونگذاری پا بگذارند و طبیعی است افرادی می توانند در قوه قانونگذاری نقش داشته باشند که از ساختار قانونی تبعیت کنند.

توکلی با اشاره به ضرورت عملکرد شورای نگهبان بر اساس دقت، انصاف و نیز در نظر داشتن ملاحظات مختلف تاکید کرد: مهم این است که اساس کار درست باشد و در اکثر موارد خطا و بی عدالتی صورت نگیرد.

وی گفت: احزاب شورای نگهبان را تخریب نکنند، اما اگر استدلالی دارند اشکالی نیست.

توکلی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مسئولان فعلی رد صلاحیت شده اند گفت: البته من در مقام قضاوت نیستم، اما اینکه شورای نگهبان با جدیت به مسئله فساد حساسیت نشان می دهد بسیار مقدس است.

وی ادامه داد: اتفاقا این ها چون در مصدر کار هستند قدرت اعمال نفوذ و تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان را دارند، بنابراین همه خیرخواهان کشور باید از شورای نگهبان دفاع کنند که جلوی صاحبان نفوذی که به فساد مبتلا شده اند ایستادگی کند.

توکلی در پایان تاکید کرد: اگر شکایتی به قضاوت شورای نگهبان وجود دارد از راهی اقدام شود که این کار خوب شورا ضایع نشود.

منبع : شبکه خبر

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna