پنج شنبه 9 فروردین 1403

 

 

موج برنا - سال 96 بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامیده شده است ، از طرفی با توجه به قابلیتهای توریستی استان گیلان جناب آقای دکتر نجفی  استاندار محترم گیلان ، پایه توسعه سال 1396 استان را گردشگری بیان کردند . البته نباید تنها به یک عنوان بسنده نمود، می بایست این حمایت از بخش خصوصی خود را نشان دهد ، گردشگری در کنار  توسعه صنایع دستی تنها مزیت تولیدی در دنیاست که اشتغال پایدار و خدماتی مستقیم دارد که تحت تاثیر خط تولید و ماشین آلات اتوماتیک و خودکار قرار نگرفته است . باید در قوانین ، مقررات ، آئین نامه ها این بخش از هر لحاظ ، (مالیاتی ، عوارض، بیمه ، تسهیلات بانکی و ...) تسهیل  و راهگشایی شود .

گردشگری استان نیاز به یک حرکت و رشد و جهش دارد و این اتفاق میسر نمی شود مگر با عملکردها ؛ نه با آمار و گزارش ، باید از ظرفیت کشورهای همجوار ، توسعه گردشگری تخصصی از جمله دریایی ، طبیعت گردی ، ژئوتوریسم ، گردشگری پزشکی و سلامت و .. به نحو حرفه ای تر و بهتر بهره برداری کنیم .می توانیم از ظرفیت مراکز آموزشی و علمی استان بهتر بهره مند شده و تاسیسات گردشگری را ملزم به جذب فارغ التحصیلان این مراکز نمائیم و از طرفی  نیاز است در ابتدا چتر حمایتی از تاسیسات موجود باز شود و اولویت با بازسازی و تجهیز این مراکز  و در کنارش کیفی سازی خدمات ، به روز سازی پرسنل و افزایش آموزش ضمن خدمت با تاکید بر استفاده بهتر از ظرفیتهای بومی و آداب سنن گیلانی باشد .

در مرحله دوم کارگروه ویژه ای جهت رفع موانع پروژه های راکد و نیمه تمام راه اندازی گردد و در مرحله آخر صدور هرگونه مجوزی باید بر اساس اطلس گردشگری استان باشد . البته یکی از خلاء های استان نبود چنین اطلسی است که باعث باری به هر جهت بودن مجوزهای صادره تا به امروز شده است.

 فریبرز خلیل زاده
   هتل کادوس رشت

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna