سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

موج برنا - محمدعلی نجفی در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک صندوق کارآفرینی امید گیلان در رشت افزود: وقتی می گوییم همه تحریم های هسته ای برداشته شده ، برخی می گویند هنوز تحریم ها هست در حالیکه برخی تحریم ها ارتباطی با تحریم های هسته ای ندارد.
وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات مالی، دولت تدبیر و امید طی این مدت کارهای بزرگی انجام داده و بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، یکی از بیشترین بحث هایی که به آن تکیه کردم، اشتغال بوده است.
نجفی تصریح کرد: زمانی نرخ بیکاری گیلان 15 و شش دهم درصد و این استان دومین استان بیکار کشور بود اما اکنون جزو 10 استان اشتغالزای کشور هستیم.
وی با بیان اینکه برخی می گویند آمارها فصلی است، گفت: چطور فصلی است؛ ما پایان هر سال آمارها را اعلام کرده ایم، اگر فصلی باشد که در فصل بهار سال 95 زیر 10 درصد بوده ولی این آمار، به صورت سالانه محاسبه می شود.
نجفی خاطرنشان کرد: اینها می خواهند مردم را گمراه و امیدها را بگیرند.
استاندار گیلان بر ضرورت تبیین عملکرد دولت تاکید و خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند جایگاه استان در کشور کجاست و چه کارهایی انجام شده، و شعار من از روز اول، گیلان بهتر و برتر بود و در حال حاضر جزو 10 استان اول کشور هستیم.
وی ادامه داد: برای برتر بودن نیز هم اکنون در برخی شاخص ها جزو استان های اول هستیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه عده ای می گویند چرا شرکت پوشش تعطیل است، افزود: حدود 20 سال قبل شرکت پوشش را تعطیل کردند و هشت سال قبل، زمینش را هم فروختند؛ ما باید از این افراد بپرسیم چرا شرکت هایی همچون پوشش، تعطیل هستند.
نجفی با اشاره به تاثیر شرکت های دانش بنیان در اشتغالزایی گفت: با شرکت های دانش بنیان، تحول جدی در حوزه اشتغال و کارآفرینی رخ می دهد و طبق گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در حال حاضر سیل کسانی که به عنوان سرمایه گذار به ما مراجعه می کنند، بیشتر از توان ماست.
وی خطاب به کارآفرینان گفت: اعتقاد داریم شما باید به ما کمک کنید و ما موظفیم امکانات ، ابزار و تسهیلات ارزان قیمت را در اختیارتان قرار دهیم و از حرکتی که با کمک شما کارآفرینان در استان شروع شده، حمایت می کنیم.
در این مراسم، از کارآفرینان برتر در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک صندوق کارآفرینی امید استان گیلان تجلیل شد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna